دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1403 - 09:56

حماس و جهاد اسلامی بر شروط مقاومت در توافق آتش‌بس تأکید کردند

حماس و جهاد اسلامی بر شروط مقاومت در توافق آتش‌بس تأکید کردند
جنبش حماس بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که در دیدار مقام‌های این جنبش و جهاد اسلامی تاکید شد که هر توافقی باید به توقف تجاوز، عقب‌نشینی کامل و پایان محاصره غزه منجر شود.
کد خبر : 929015

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد پنجشنبه اعلام کرد که «محمد درویش» رئیس مجلس شورای این جنبش با هیئتی از جنبش مقاومت جهاد اسلامی به ریاست «زیاد النخاله» دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: دو جنبش درباره تحولات میدانی، ثبات مقاومت و توانایی آن برای ضربه‌زدن به تمام [اهداف دشمن در] فلسطین اشغالی بحث و گفت‌وگو کردند.

المیادین گفت که جهاد و حماس درمورد نتایج مذاکرات غیرمستقیم گفت‌وگو و بر موضع مقاومت و اصول آن تاکید کردند.

حماس توضیح داد که دو جنبش تاکید کردند که هر توافقی باید به توقف تجاوز و عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست، شروع بازسازی و پایان محاصره نوار غزه با یک معامله جدی تبادل زندانیان منجر شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس، سران رژیم اشغالگر را مسئول ناموفق بودن تلاش‌های میانجی‌ها می‌دانند. اشغالگران آنچه در مراحل قبلی انجام شده را رد می‌کند، به ویژه پیشنهادی که حماس در ۲ ژوئیه با آن موافقت کرد.

طبق گزارش المیادین، این بیانیه ادامه داد: جهاد اسلامی و حماس بر لزوم اطمینان از ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه بدون توجه به نتایج مذاکرات تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماس مذاکرات صلح
ارسال نظر
هلدینگ شایسته