دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1403 - 00:30

هفته دوم لیگ برتر| نبرد تمام عیار تراکتور و پرسپولیس در تبریز

هفته دوم لیگ برتر| نبرد تمام عیار تراکتور و پرسپولیس در تبریز
تراکتور و پرسپولیس برای کسب برتری در دیداری حساس و حیثیتی انگیزه بالایی دارند.
کد خبر : 928966

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۹:۴۵ امروز در ورزشگاه مجهز به VAR یادگار امام تبریز به مصاف هم خواهند رفت.  

دو تیم همانند فصل گذشته خیلی زود به هم رسیدند. این دیدار می‌تواند آبستن اتفاقات بسیار زیادی باشد. علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی سه بازیکن ملی‌پوش فصول اخیر پرسپولیس به تراکتور پیوسته‌اند و حضور آنها با پیراهن تیم حریف قطعاً اتفاقات جالبی را به همراه خواهد داشت. سرخپوشان تبریز ایگور پوستونسکی، تومیسلاو اشترکالی، مهدی عبدی، پوریا پورعلی، علیرضا آرتا، و عرفان نجاری را به خدمت گرفته‌اند و اخبار غیررسمی گویای آن است که عارف غلامی هم به تراکتور پیوسته، اگرچه او به طور قطع در بازی با پرسپولیس غایب خواهد بود.  

امیرارسلان مطهری، سیامک نعمتی، سیدمحمد حسینی، صفا هادی، عارف رستمی، گوستاوو واگنین، محمد قنبری،   میلوش دلتیچ،  احسان مرادیان،  ادیب زارعی و امیر ابراهیم زاده هم نفراتی بودند که این تیم را ترک کردند. تراکتور همانند فصول قبل خانه‌تکانی در لیست بازیکنان خود داشته و کادرفنی این تیم نیز دچار تغییرات شده تا جایی که دراگان اسکوچیچ که سابق سرمربیگری تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ملوان، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و خونه به خونه بابل را در ایران دارد، برای ششمین بار در کشورمان هدایت تیمی را بر عهده گرفته است. او شناخت کافی از فضای باشگاهی و ملی فوتبال ایران را دارد و تیمش در نخستین گام موفق شد مس رفسنجان را در خانه‌اش شکست دهد تا برابر بازی حساس با پرسپولیس خط و نشان کشیده باشد.  

پرسپولیس که در اولین گام در اراک از ذوب‌آهن میزبانی کرد و به تساوی قناعت کرد تا دو امتیاز از دست بدهد در بازی امروز به دنبال کسب حداکثر امتیاز است. آنها در ۴ بازی اخیر خود در تبریز بازنده نبوده‌اند و از ۲۷ بازی که در این شهر با تراکتور داشته‌اند تنها ۵ بار بازنده بوده‌اند و ۱۱ بار برنده شده‌اند، در حالی که ۱۱ بازی هم با تساوی خاتمه پیدا کرده است.  

الکسیس گندوز، ایوب العملود، علی علیپور، فرشاد احمدزاده، مرتضی پورعلی گنجی میلاد سرلک، میلاد محمدی، عرفان شیروانی، عرفان ملاپور و یعقوب براجعه به جمع شاگردان خوان کارلوس گاریدو اضافه شده‌اند در شرایطی که بیرانوند، اسماعیلی‌فر، ترابی، عبدالکریم حسن، نعمتی، حنانوف، نجاری، بابایی، گوهری، سلیمانی، عبدی، سورگی، احمدی و سلیمانی رفته‌اند. در میان بازیکنان جدید محمدی و سرلک نمی‌توانند به میدان بروند، چون قراردادشان دیرتر از مهلت ۴۸ ساعته سازمان لیگ ثبت شده و امید عالیشاه نیز به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود.

این مسائل موجب نخواهد شد تا پرسپولیس به دنبال تساوی باشد و هفته قبل گاریدو پس از تساوی تیمش با ذوب‌آهن از هواداران میلیونی تیمش عذرخواهی کرد و گفت که شاگردانش به دنبال کسب برتری در دیدار‌های بعدی است. دو تیم تا به حال ۵۵ بار مقابل هم ایستاده‌اند که سهم پرسپولیس ۲۸ و تراکتور ۱۱ برتری بوده و ۱۶ بازی با تساوی به پایان رسیده است. آخرین دیدار دو تیم با برتری ۲ بر صفر سرخپوشان تهران در ورزشگاه آزادی به پایان رسید و باید منتظر نمایش شاگردان اسکوچیچ و گاریدو در ورزشگاه یادگار امام بود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته