دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صحرایی در جمع خبرنگاران:

میانگین معدل دانش‌آموزان در مدارس کشور نیم‌نمره افزایش یافت!

میانگین معدل دانش‌آموزان در مدارس کشور نیم‌نمره افزایش یافت!
وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین معدل دانش‌آموزان در مدارس کشور نیم‌نمره افزایش یافت.
کد خبر : 928919

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون که نتیجه نهایی همه آزمون ها بیرون آمده است، معلوم شد که در همه رشته ها اعم از علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی و معارف میانگین ملی دانش‌آموزان کشور ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در جمع بیش از نیم نمره میانگین معدل دانش‌آموزان ارتقا پیدا کرده است، عنوان کرد: در رشته ریاضی حدود یک و نیم نمره است و این نوید بخش است. اول، تحقق‌بندی از احکام برنامه هفتم باید ارتقا پیدا کند. دوم اینکه وقتی امتحانات اثر قطعی دارند، اهمیتشان برای دانش آموزان و اولیا بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌تر از این وضع برای ما ارتقا کیفیت است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بسیار مسرت بخشی است. پایه دهم از یازدهم و دوازدهم هم میانگینش بالاتر هست. میانگین معدل دانش‌آموزان حدود نیم نمره در همه مدرسه‌های کشور افزایش یافت. ما اکنون با سامانه‌ای که در اختیار داریم می‌توانیم میانگین تک تک دروس همه مدارس کشور را در اختیار مدرسه قرار دهیم.

صحرایی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار مدرسه داریم، خاطرنشان کرد: اینها پیامدهای بسیار ارزشمندی است که از این آزمون نهایی هماهنگ به دست آمده است. معلمان بر مبنای عملکرد دانش آموزان خود تحلیل و ارزشیابی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساز و کار رتبه بندی، تضمین‌کننده کیفیت فراگیر در دانشگاه است، ابراز کرد: علاوه بر هدیه نقدی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، از امتیازات ویژه دیگری که قانون تعیین کرده است، برخوردار می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه فکر می‌کنید چقدر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شده است، ابراز کرد: آنچه که مهم بود، در مورد سند چند اتفاق افتاد. اول اینکه وزارت آموزش پرورش در این دوره بر سند متمرکز شد و در نتیجه هیچ حاشیه‌ای نرفت. دیگر آنکه نقشه راه برای سند تحول بنیادین نوشته شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساز و کار مدرسه در تراز صنعت تحول نیز به همراه ویژگی‌هایش استخراج شد، عنوان کرد: نقطه سوم تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول است که این هم یکی از مواد برنامه هفتم پیشرفت است. به تعبیر دیگر تمام مقدمات لازم برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه فراهم آمده است.

صحرایی با اشاره به نزدیک‌ترین برنامه یعنی، برنامه پویش مهر، اظهار کرد: دولت چهاردهم با وجود وزیر با تجربه، تمرکز خود را بر پروژه مهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته