دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 11:45
در همایشی به مناسبت روز بین‌المللی احترام به قربانیان تروریسم؛

کنعانی: نقاب از چهره غرب افتاده است/ در هر ساعت چهار کودک فلسطینی به شهادت می‌رسند

کنعانی: نقاب از چهره غرب افتاده است  در هر ساعت چهار کودک فلسطینی به شهادت می‌رسند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز این واقعیت تلخ و تاسف بار در برابر دیدگان همه جهانیان از هر قشر و طبقه‌ای از مردم رنجدیده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا گرفته تا دانشجویان اروپا و آمریکا قرار دارد که دولت آمریکا بدون هیچگونه پرده پوشی از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.
کد خبر : 928879

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در هشتمین همایش اسوه های صبوری که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور مصادف با ۲۱ اوت (روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم) برگزار شد سخنرانی کرد.

متن کامل سخنرانی سخنگوی وزارت امور خارجه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از اینکه در روز جهانی احترام به قربانیان تروریسم در جمع شما خانواده های عزیز و ارجمند شهیدان سرفراز وطن و بازماندگان گرانقدر رخدادهای تلخ و خونبار تروریستی هستم خرسندم صبر و صلابت و شجاعت شما را تحسین میکنم و برای ارواح مطهر همه شهدای والامقام و قربانیان تروریسم و قهرمانان مبارزه با این پدیده شوم علو درجات مسئلت می کنم.

شعار امسال روز جهانی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم صداهایی برای صلح، با تکیه بر نقش بازماندگان حوادث تروریستی بر ایفای وظیفه آنها به عنوان مربیان صلح تأکید نموده است.

صلح حقیقی در سایه عدالت و اجرای عدالت در حق مجرمان و ظالمان و جنایتکاران حاصل می شود. جای تاسف عمیق است که تروریسم سازمان یافته ریشه در حمایت سازمان یافته برخی نظام‌ها و رژیمها و مدعیان دروغین بشر دارد.

امسال در شرایطی به استقبال این روز می رویم که بزرگترین تروریست دولتی جهانی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی با حمایت تمام عیار و نامحدود برخی دولتهای مدعی حقوق بشر مانند آمریکا و انگلیس در حال انجام قبیح ترین جنایات و فجیع ترین خونریزی ها در سرزمین مقدس همه ادیان آسمانی، فلسطین عزیز است.

صحبت کردن از احترام به قربانیان تروریسم در شرایطی که در هر ساعت چهار کودک فلسطینی به دست ارتش سفاک و تروریست رژیم اسرائیل به شهادت می رسند و هر روز حدود چهل کودک فلسطینی مادر خود را در حملات تروریستی این جانیان از دست می دهند شعاری تو خالی بیش نیست بویژه آنکه نهادهای بین‌المللی و دولت های غربی چشم خود را بر روی این جنایت کم سابقه علیه بشریت بسته و از کوچکترین اقدامی برای پایان این جنایت هشتاد ساله دریغ نموده اند.

برخی کشورهای مدعی غربی خاصه دولت آمریکا در حالی اذعای مبارزه با تروریسم دارند. که خطرناکترین هویت تروریستی جهان یعنی رژیم صهیونیستی را بوجود آورده و از آن حمایت همه جانبه می کنند. براستی چه کسانی داعش را بوجود آورده و آنها و دیگر گروههای تروریستی خطرناک را به جان ملتها و بویژه ملتها و کشورهای اسلامی انداخته اند؟ تسلیحات مرگبار رژیم تروریست اسرائیل و بمبهای ممنوعه آن را چه کسانی تأمین می کنند؟

منابع مالی و تسلیحاتی گروههای خطرناک تروریستی را چه کسانی تامین می کنند؟ گروهک منفور منافقین را که دستان پلیدشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی اعم از سران دولتی نمایندگان مجلس نیروهای نظامی و انتظامی و خاصه شهروندان ایرانی اعم از زن و مرد و کودک آغشته است چه کسانی حمایت کرده و اکنون میزبانی و حمایت می کنند؟

تروریست هایی که در دهه ۶۰ هزاران نفر از ملت ایران را بی رحمانه به خاک و خون کشیدند و از جمله در یک بمب گذاری تروریستی ۷۲ نفر از مسئولان بلندپایه، نخبگان سیاسی علمی و سیاسی و نمایندگان ملت را و در اقدام تروریستی دیگری رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند اکنون در حمایت همین دولتها در آمریکا و اروپا و تحت حمایت آنان زندگی میکنند.

همچنین در جریان تلاشهای ملت ایران برای دستیابی به توان علمی و فنی هسته ای بمنظور بهره گیری در مصارف صلح آمیز تروریسم دولتی و سازمان یافته که نماد آشکار آن رژیم غاصب صهیونیستی است تعدادی از دانشمندان برجسته هسته ای کشورمان را به شهادت

رساند. ننگ به شهادت رساندن رذیلانه سردار ایرانی و قهرمان مبارزه با تروریسم در حمله پهبادی در فرودگاه بغداد در حالیکه او در مصونیت دیپلماتیک قرار دادشته و عازم مأموریتی سیاسی و صلح طلبانه بوده است هیچگاه از پیشانی دولت آمریکا پاک نخواهد شد.

اخیرا نیز رژیم غاصب صهونیستی بعنوان تحت الحمایه و همپیمان راهبردی آمریکا در در رفتاری مشابه اقدام ننگین دولت آمریکا در ترور سردار سلیمانی در اقدامی پست و رذیلانه و با نقض تمامی قوانین و مقررات موضوعه و عرفی بین المللی آقای دکتر اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران در حالیکه وی میمهان دولت ایران بود، ترور کرد و به شهادت رساند.

حملات مرگبار آمریکایی‌ها به ساکنان بیدفاع در کشورهای منطقه، حمله به تجمعات مردمی و جشن های عروسی آنها جنایات بلک واتر در عراق، ترور دانشمندان هسته ای در ایران با همکاری موساد، حمله به حرم ها و اماکن شریف در کشورمان، سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس تنها گوشه هایی از فهرست بلند جنایات جنایات آمریکا است که هیچ گاه از حافظه ملت ایران و ملتهای منطقه پاک نخواهد شد.

مدت‌های مدیدی است که نقاب از چهره مدعیان غربی و در رأس آنها رژیم آمریکا که بزرگترین حامی تروریسم بویژه باند جنایتکار ساکن در تل‌اویو است و نیز تنها رژیم استفاده کننده از بمب اتم در دنیا علیه شهروندان است کنار رفته است.

امروز این واقعیت تلخ و تاسف بار در برابر دیدگان همه جهانیان از هر قشر و طبقه ای از مردم رنجدیده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا گرفته تا دانشجویان اروپا و آمریکا قرار دارد که دولت آمریکا بدون هیچگونه پرده پوشی از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

همزمان با روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم جامعه جهانی و سازمانهای بین المللی باید هر چه سریعتر برای توقف نسل کشی محاکمه آمران و عاملان و حامیان آن و یاری رسانی به مردم فلسطین و بازسازی غزه مظلوم اقدام فوری و موثر انجام دهند.

اکنون ملت سربلند و عزیز ایران در عین حال که یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم دولتی و سازمان یافته است با اتکال به خداوند متعال به بلندترین صدای مروج صلح مبتنی بر عدالت و قوی ترین نیروی مبارزه با تروریسم تبدیل شده است. جمهوری اسلامی ایران در این مسیر شرافتمندانه مبارزه با تروریسم اعم از تروریسم سازمان یافته و دولتی و نیز

تروریسم فرقه ای مورد حمایت نظام سلطه خود را در کنار همه دولتها و ملتهایی میبیند که قربانی تروریسم بوده و یا صادقانه مایل به مبارزه با این پدیده شوم هستند. ایران به عنوان کشوری که همواره هدف تروریسم مسلحانه سیاسی و اقتصادی قرار داشته و همواره منادی صلح در جهان بوده با تجربه ای گرانسنگ در کنار همه قربانیان تروریسم و مقابله کنندگان صادق و حقیقی مبارزه با تروریسم ایستاده است.

تردیدی نیست که دولت دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مسیر احقاق حقوق ملت ایران استیفای حقوق قربانیان ترور و خانواده های عزیز و رنجدیده آنان و اجرای عدالت در حق تروریستها و حامیان آنها از همه ظرفیت های سیاسی حقوقی

قضایی در سطح ملی و بین المللی استفاده خواهد کرد.

جای بسی خوشوقتی است که در راستای سیاست قطعی نظام و مبتنی بر خواست ملت و خانواده های قربانیان اکنون همکارهای مکمل و هم افزا میان قوای سه گانه خاصه همکاریها میان قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی در بهترین شرایط خود بمنظور محاکمه، صدور احکام انسانی و اجرای عدالت قانونی در حق مجرمان و تروریست‌ها و حامیان آنها قرار دارد و این رویکرد انشاء الله با جدیت تداوم خواهد یافت.

در پایان بار دیگر از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم که خود از فرزندان و خانواده های گرانقدر شهدا و قربانیان ترور هستند و دارای مقام مشورتی نزد شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است برای برگزاری این نشست تشکر می کنم.

از شما عزیزان و همه کسانی که میتوانند می خواهم که صدا و فریاد تظلم خواهی کودکان و زنان مظلوم غزه نزد جهانیان باشید و خون آشامان صهیونیست و حامیان آنان را رسواتر نمایید.

منجنیق آه مظلومان به صبح / سخت گیرد ظالمان را در حصار

یا بدان بد باش و با نیکان نکو / جای گل گل باش و جای خار خار

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته