دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز نام‌نویسی پذیرفته‌شدگان دکتری از امروز

آغاز نام‌نویسی پذیرفته‌شدگان دکتری از امروز
پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد می‌توانند نسبت به نام‌نویسی در واحدهای پذیرفته شده خود اقدام کنند.
کد خبر : 928864

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ با حضور حدود ۱۵۱ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و اسامی پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام شده است.

متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است، لازم است از امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود و پذیرفته‌شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین تاریخ برای اطلاع از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت‌نام در مراکز قبولی به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌گیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد و به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

برای متقاضیان واجد شرایط حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قابل دسترسی خواهد بود.

یادآوی‌های‌ مهم

۱- ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

۲- به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

۳-  در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ شود داوطلب حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست، قبولی وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی رفتار خواهد شد.

۴- به اطلاع همه داوطلبان کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه علوم انتظامی امین می‌رساند باتوجه به اعلام دانشگاه مذکور و طولانی شدن زمان مصاحبه داوطلبان، در هیچ‌ یک از کدرشته‌محل‌های دانشگاه یاد شده، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد. به عبارت دیگر اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی این دانشگاه، پس از وصول نمره مصاحبه داوطلبان از سوی دانشگاه و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

۵- برای داوطلبانی که حداقل در یک کدرشته محل برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معرفی شده‌اند، حدود یک هفته بعد از اعلام نتیجه، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از سوی دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

۶- از آنجائیکه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نبوده و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نیست، لذا درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آزمون دکتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته