دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عفونت گوش با عموماً با تب همراه است

عفونت گوش با عموماً با تب همراه است
یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عفونت‌های گوش، با تب و نشانه‌های عمومی یک بیماری تب‌دار، ظاهر می‌شود که پس از انجام معاینات پزشکی و در صورت لزوم آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.
کد خبر : 928836

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار شریفیان اظهار کرد: عفونت‌های حاد گوش در بالغین، معمولاً توسط یک بیماری زمینه‌ای همچون آلرژی و انحراف بینی شدید، پولیپ بینی و انسداد در بینی در فصل سرما به وجود می‌آیند و نشانه‌های آن با علامت بیماری‌های گوش کودکان مانند گوش‌درد، افت شنوایی، احساس سنگینی در گوش شباهت دارد.

وی ادامه داد: عفونت‌های گوش با تب و علائم عمومی یک بیماری تب‌دار ظاهرشده و پس از معاینات پزشکی، در صورت لزوم آنتی‌بیوتیک تجویزمی‌شود.

این متخصص توصیه کرد: از تجویز خودسرانه آنتی‌بیوتیک و دیگر درمان‌های جانبی اکیداً خودداری شود، چراکه آن‌ها باعث به وجود آمدن عارضه و مشکلات متعدد می‌شود.

شریفیان در خصوص مشکلات مربوط به گوش در افراد سالخورده نیز گفت: افراد سالمند که به‌طور ناگهانی دچار گرفتگی و سنگینی گوش می‌شوند، معمولاً هم‌زمان دچار گرفتگی بینی در ناحیه پشت بینی که تنها علامت آن، احساس سنگینی و گرفتگی یک‌طرفه گوش است، می‌شوند.

وی افزود: این علامت می‌تواند نشان‌دهنده یک تومور بدخیم باشد. لذا کم شنوایی‌های یک‌طرفه گوش  که به‌تدریج و هم‌زمان با پارگی و سنگینی گوش در فرد سالمند و گاهی در فرد جوان ایجاد می‌شود، علامت یک بدخیمی است، که حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته