دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 15:08
با میزبانی کشور لیتوانی؛

پایگاه نظامی آلمان در مرز روسیه دایر می‌شود

پایگاه نظامی آلمان در مرز روسیه دایر می‌شود
لیتوانی در حال ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز روسیه است که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم، مقدمات استقرار دائمی نیروهای آلمانی در یک کشور خارجی را فراهم می‌کند.
کد خبر : 928745

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، لیتوانی از روز دوشنبه ساخت یک پایگاه نظامی را در نزدیکی مرز روسیه آغاز کرده است. قرار است این پایگاه پس از تکمیل تا پایان سال ۲۰۲۷، حداکثر ۴ هزا نیروی آلمانی آماده رزم را در خود جای دهد.

این اولین استقرار دائمی خارجی برای ارتش آلمان از زمان جنگ جهانی دوم است. آلمان در سال ۲۰۲۳ متعهد شد که نیرو‌های خود را به لیتوانی، به عنوان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا در مرز روسیه، بفرستد.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان، این تصمیم را با استقرار نیرو‌های متحد در آلمان غربی در طول جنگ سرد مقایسه کرد که برای دفاع از اروپای غربی در برابر حمله احتمالی شوروی وارد عمل شده بودند.

«رایمونداس وایکسنوراس» وزیر دفاع لیتوانی، تخمین زد که این کشور طی سه سال آینده بیش از ۱ میلیارد یورو برای توسعه این پایگاه، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ساختمانی در تاریخ خود، هزینه خواهد کرد.

وایکسنوراس در حاشیه مراسم رونمایی از این پروژه، آن را یک «سرمایه‌گذاری عظیم» برای یک کشور ۲.۹ میلیون نفری با یک دهم اقتصاد آلمان معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته