دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 14:31

رضوانی: مربی مایکل فلپس مربی شناگران ایرانی می‌شود/ واترپلو فینالیست بازی‌های آسیایی می‌شود

رضوانی: مربی مایکل فلپس مربی شناگران ایرانی می‌شود  واترپلو فینالیست بازی‌های آسیایی می‌شود
رئیس فدراسیون شنا گفت: به ضرس قاطع می‌گویم در دوره بعدی بازی‌های آسیایی واترپلو ایران فینالیست می‌شود.
کد خبر : 928683

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن رضوانی در نشست خبری خود در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: محمد علیرضایی بازی‌های آسیایی چهارم شد و به مدال المپیک آسیایی نزدیک شدیم. از مربیان شنا تشکر می‌کنم و زحمات آنها باعث ارتقای رکوردها شده است. کسب ورودی المپیک خیلی سخت‌تر شده است. آرزوی هر مدیری کسب مدال است. مسئله اصلی این است چه باید کرد؟ 

وی افزود: سرمربی مایکل فلپس تاثیری داشت که حاصل آن مدال‌های المپیک تمامی شاگردان او بود. باب بومن فردا به ایران بیاید خروجی او چیست وقتی یک استخر استاندارد برگزاری مسابقات نداریم. بچه‌های ما باید از طریق مدارس و در کودکی شنا را آغاز کنند. در واترپلو می‌شود از ۱۴ سالگی کار را شروع کرد و در شنا نمی‌شود. به ضرس قاطع می‌گویم در دوره بعدی بازی‌های آسیایی فینالیست می‌شویم.

رئیس فدراسیون شنا افزود: باب بومن قرارداد ۵۰ هزار دلاری خواسته است و برای شناگران المپیکی ایران می‌تواند اثرگذار باشد. می‌توانیم دوره بعدی بازی‌های آسیایی مدال بگیریم ولی راهکار بودجه اساسی برای ورزش پایه شناست. برای رسیدن به ساختار اصلی و بزرگ باید زیرساخت داشته باشیم. الان زیرساخت سه تا چهار نفر فراهم است اما برای موفقیت اصلی از امروز برای چهار سال آینده کار کنیم. ۶۷ هزار نفر شناگر مسابقه‌ای در آمریکا در رقابت هستند. بعد از باب بومن می‌خواهیم با جیمز گیبسون کار کنیم. سامیار عبدلی در آلمان تمرین می‌کند و می‌خواهد درس خود را ادامه دهد. باب بومن به ایران نمی‌آید و شناگران به آمریکا می‌روند تا زیر نظر او شنا کنند. برنامه اصلی ما با جان اونسوی مشاور تیم‌های ملی شنای ایران است.

وی یادآور شد: سامیار عبدلی به آمریکا می‌رود و شاگرد باب بومن می‌شود. مطمئن هستم دنیا مالی وزیر ورزش شود به خانواده شنا کمک می‌کند تا به صورت مقطعی شناگران ما به آمریکا برای تمرین بروند. او قایقرانی را با بودجه بالا متحول کرد. بودجه فدراسیون شنا ۲۰ میلیارد تومان می‌شود. ورزش پایه باید قوی شود و نمی‌توان در کوتاه مدت مدال گرفت.

رضوانی با اشاره به اینکه واترپلو بی سر و صدا نیست، گفت: تمرینات ادامه دارد و میلاکوویچ به ایران می‌آید تا تمرینات را دنبال کند. او مشاور تیم ملی است و پنام تاش سرمربی تیم ملی می‌ماند. دو ملی‌پوش هم به تیم ششم صربستان می‌روند. واترپلو مسیر خود را می‌رود و اگر برای مسابقات جهانی سنگاپور به عنوان یکی از دو تیم انتخاب شویم بعد از آن آماده مسابقات المپیک آسیایی می‌شویم. دسترسی به ژاپن سخت است اما اگر روزمان باشد از سد قزاقستان و چین عبور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: لیگ شنای ایران اسپانسر ندارد و یک مایوی شنای حرفه‌ای ۳۰۰ یورو است. رقم قرارداد سامیار عبدلی ۳۰ میلیون تومان است ولب از طرق دیگر به او کمک کردیم. تنها استخر استاندارد برای مسابقه شنا، آزادی است. لوازم شنای حرفه‌ای گران است. استخر آزادی آبروی ماست و از توان ما خارج است تا او را نگهداری کنیم. مثل استادیوم آزادی رسانه‌ای شود تا بلکه بودجه نوسازی آن تامین شود. در کل مجموعه ورزشی آزادی باید نوسازی شود. استخر آزادی یا سالن ۱۲ هزار نفری باب از سوی شرکت توسعه و تجهیز و وزارت ورزش نوسازی شود. تاسیسات و تجهیزات و پنجره‌های استخر آزادی باید بازسازی شود. می‌گویند شنا مدال نمی‌گیرد و حمایت نمی‌کنند در حالی که در شنا مدال گرفتن باعث افتخار است.

رضوانی در پاسخ به خبرنگار آنا برای جلوگیری از دلسردی جامعه شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید واقعیت‌های شنای ایران را در نظر بگیرند و از بیرون انتقاد نکنند. سامیار عبدلی یک ماه قبل از المپیک به اوج رسیده بود اما در المپیک نتوانست رکورد خود را تکرار کند. یک شناگر سخت است در فاصله کوتاهی دوران اوج خود را تکرار کند. با وجود کمبود تجهیزات دست از تلاش نمی‌کشیم. البته به فدراسیون سه رشته‌ای ما نگاه سه رشته‌ای نیست. فدراسیون که نمی‌تواند مدال بگیرد و مربیان باید تلاش کنند تا مدال بگیریم. در رده پایه به 

وی با اشاره به سام واژیر امید شیرجه ایران که در کانادا تمرین می‌کند، گفت: سام در کانادا درس خود را دنبال می‌کند. مبلغی را از طریق پدرش به او کمک کردیم تا برای ما شیرجه رو باشد و زیر پرچم ایران بماند، چون کانادا دنبال اوست. واژیر به مسابقات چین اعزام می‌شود. 

رضوانی تصریح کرد: آدمی نیستم که از مسئولیت فرارکنم ولی جایگاه شنای ایران مشخص است. شنا رشد داشته ولی نگاه بلندمدت نیاز داریم و آموزش و پرورش پای کار بیاید. شنا باید از ۸ یا ۹ سالگی آغاز شود. در مورد خودم که عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا هستم و نظارت چند مسابقه مهم واترپلو را بر عهده داشتم. سال آینده عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی می‌شوم. 

رئیس فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: چون در المپیک مسئولیت داشتم نتوانستم کنار سامیار عبدلی در المپیک باشم. مربی سامیار نتوانست در کنار او باشد و بودن او بهتر می‌شد ولی در رکورد وی تاثیری نداشت. من در دوره قبلی المپیک عضو هیئت اجرایی بودم. قطعا حضور برخی افراد در المپیک ضرورتی نداشت. همیشه حاشیه نفرات اضافی بوده است. باید ما ایرانی‌ها دست همدیگر را بگیریم و کمک کنیم. آدم‌هایی که باری ندارند باید کنار گذاشته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته