دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 08:24

همایش ملی اسوه حسنه با چه محورهایی برگزار می‌شود؟

همایش ملی اسوه حسنه با چه محورهایی برگزار می‌شود؟
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، محورهای همایش ملی اسوه حسنه را ماهیت و هویت امید، مبانی امید در اندیشه مفسران و فیلسوفان کهن و معاصر، امیدآفرینی و نقش نهاد‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، امید و الگو‌های بنیادین پیشرفت، امیدآفرینی و تمدن نوین اسلامی، چالش‌های امید (بررسی تطبیقی و میان رشته‌ای) و راهکار‌های تحقق امید و امیدآفرینی عنوان کرد.
کد خبر : 928617

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد واحد گرگان با همکاری مؤسسه علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دومین همایش ملی اسوه حسنه با عنوان «امید؛ پیشران پیشرفت تمدن نوین اسلامی: فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردها» برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین همایش ملی اسوه حسنه با عنوان «امید؛ پیشران پیشرفت تمدن نوین اسلامی: فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردها» ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ در شهر گرگان بر گزار می‌شود، افزود: اهداف همایش ملی اسوه حسنه تبیین مفهوم امید، شناسایی چالش‌های پیش روی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی، ارائه راهکار‌های عملی برای رفع چالش‌ها، توسعه گفتمان امید در جامعه، انگیزه در بین نخبگان، مسئولان و عموم مردم و ایجاد همگرایی و انسجام ملی است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، محور‌های همایش ملی اسوه حسنه با عنوان «امید؛ پیشران پیشرفت تمدن نوین اسلامی: فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردها» در هفت موضوع تخصصی با عناوین ماهیت و هویت امید، مبانی امید در اندیشه مفسران و فیلسوفان کهن و معاصر، امیدآفرینی و نقش نهاد‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، امید و الگو‌های بنیادین پیشرفت، امیدآفرینی و تمدن نوین اسلامی، چالش‌های امید (بررسی تطبیقی و میان رشته‌ای) و راهکار‌های تحقق امید و امیدآفرینی است.

طاهری با بیان اینکه دبیرخانه این همایش در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افتتاح شده است، عنوان کرد: از پوستر همایش نیز رونمایی شده است.

وی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش اسوه را ۲ بهمن ۱۴۰۳ عنوان کرد و یادآور شد: مقالات برگزیده در ISC، SID و سیویلیکا نمایه می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، علاقه‌مندان ازجمله دانشجویان، استادان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی https://confgorgan.ir ارسال کنند و ثبت نام در همایش هم از سایت https://emamat.iau.ir/fa صورت می‌گیرد.

طاهری با بیان اینکه در راستای افزایش آمار شرکت‌کنندگان با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و فرهنگی سراسر کشور رایزنی صورت گرفته و فراخوان همایش اسوه حسنه برای آنها ارسال شده است، ادامه داد: با برخی مدیران گروه‌های علمی دانشگاه‌ها درباره مشارکت دانشجویان ارشد و دکتری در ارسال مقالات رایزنی شده، همچنین با مؤسسات علمی و فرهنگی شهر مقدس قم برای مشارکت در ارسال مقالات رایزنی شده است.

وی به نقش دانشجویان و کانون‌های دانشجویی در برگزاری همایش اسوه حسنه اشاره و خاطرنشان کرد: تشکل دانشجویی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و بسیج دانشجویی به نوبه خود در برگزاری این همایش در واحد گرگان هم مشارکت دارند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته