دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 17:24
پس از استماع صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف؛

وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی: ایجاد یک معاونت یا تغییر ساختار در وزارت راه قطعاً لازم است

وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی: ایجاد یک معاونت یا تغییر ساختار در وزارت راه قطعاً لازم است
فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت و گفت: بنابر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت مطبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است.
کد خبر : 928576

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پس از استماع صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت و سخنان خود را بیان نمود.

وی گفت: بنابر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت مطبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و خواهد بود از مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی گرفته تا تعامل ویژه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی.

صادق همچنین با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم موضوع ترانزیت مهم بوده که در اولویت اول ضروری است با کشورهای همسایه سپس با کشورهای خاور دور، اروپا و آفریقا با کمک دستگاه دیپلماسی کشور ارتباط لازم شکل گیرد، اظهارکرد: در این راستا وفق ماده ۵۷ تشکیل ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس جمهور محترم و دبیری وزارت راه و شهرسازی بسیار اثربخش خواهد بود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه به برنامه‌های خود اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی تکمیل باقیمانده مساکن مهر و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مطابق تکالیف تعیین شده در قانون برنامه هفتم است. تامین زمین مناسب جهت واگذاری به اقشار کم درآمد، محرومین، زوج‌های جوان و ایثارگران، روستاییان، کارگران با استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون از طریق الحاق اراضی، ظرفیت شهرهای جدید، شهرک‌های مسکونی و اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی با تاکید ویژه بر سیاست‌های افزایش جمعیت بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الگوی ایرانی اسلامی در دستور کار خواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص آمار و ارقام‌هایی که مربوط به الحاق اراضی که یکی از شقوق تامین اراضی برای قانون جهش تولید و برنامه هفتم است باید بگویم در بازه زمانی مسئولیت این جانب به گواه مصوبات شورای عالی که در روزنامه رسمی کشور ثبت و ضبط می‌شود و تک این مصوبات قابل بررسی و رصد است بیش از ۳۰ هزار هکتار الحاق به محدوده وفق قانون جهش تولید در جای جای این سرزمین انجام گرفته است.

صادق با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از اراضی تخصیص یافته به متقاضیان کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگرفته از این الحاقات است، تأکید کرد: یک نکته بسیار مهم وجب به وجب این اراضی الحاق شده در کمیته‌های فنی و تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته که مشکلات بعدی را از نظر زیرساخت نداشته باشند. 

وی افزود: قطعاً کسی که به شما معرفی شده شفاف بدون لکنت و با صدای بلند می‌گویم متعلق و وابسته به هیچ کدام از حزب، شخص، فرد و گروه نیستم؛ چون اگر وامدار کسی بودم باید در این ۲۵ به سهم خواهی آنها هم جواب می‌دادم. قطعا از این به بعد هم همین طور خواهد بود. قبول دارم در حوزه زمین بیشترین رانت وجود دارد ولی در حوزه راه نیز رانت وجود دارد. شفافیت و نوع عمل و اقدام در این وزارتخانه بسیار راهگشا و گلیدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته