دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 15:11
در دفاع از برنامه‌های خود؛

وزیر پیشنهادی کشور: با استفاده از نخبگان مشکلات را کاهش می‌دهیم

وزیر پیشنهادی کشور: با استفاده از نخبگان مشکلات را کاهش می‌دهیم
سردار اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس گفت: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و بلکه در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تقلیل مشکلات کشور بگشاید.
کد خبر : 928748

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور عصر امروز (سه‌شنبه) در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس اظهارکرد: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود.

وی افزود: می‌خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور محترم نیز بوده برای سربلندی ایران عزیز باشیم.

سردار مؤمنی گفت: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و بلکه در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تقلیل مشکلات کشور بگشاید.

وزیر پیشنهادی کشور تأکید کرد: میهن پهناور و پرافتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد این ما و شما هستیم که باید با توکل بر خدا، شناخت استعدادها و فراهم ساختن زمینه فعلیت یافتن آنها به رسالت تاریخی خویش جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی و پشتوانه اصیل نظام اسلامی چیزی جز عموم مردم نیست؛ چنانکه مولایمان به مالک اشتر نوشت ستون دین و محور وحدت امت و ساز و برگ کشور در برابر دشمنان توده مردم هستند پس باید توجه و عنایت تو فقط با آنان باشد.

سردار مؤمنی گفت: بنابراین مردم ولی نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند و به حکم قانون اساسی و با رعایت ساز کارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند.

وزیر پیشنهادی کشور اظهارداشت: باید به متن جامعه باور داشت، با آنان گفت‌وگو کرد به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت و کرامتی را که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت تا شاهد معجزه یدالله مع الجماعه باشیم.

وی اظهارکرد: چقدر آموزنده و الهام بخش است که امام عزیز و راحل ما در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش فرمودند به وزرای کشور در طول تاریخ توصیه می‌کنم که در انتخاب استاندارها دقت کنند اشخاص لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم انتخاب نمایند تا آرامش در کشور هرچه بیشتر حکمفرما باشد.

سردار مؤمنی گفت: در پیشگاه خدای متعال و حضور شما نمایندگان پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها لیاقت و کاردانی، تدین و پاکدستی، تعهد و مردمداری و خردمندی و کارآمدی است.

وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کاری بنده پیگیری ارتقای امنیت مرزها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنان از طریق اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم دهی به این امر مهم همچنین انسداد مرزها و همکاری‌های دو یا چند جانبه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: استفاده از اهرم توافق‌های بین‌المللی و مسئول سازی نهادها و دیگر کشورهای مرتبط را هم در این خصوص باید جدی گرفت.

سردار مؤمنی اضافه کرد: همچنین تاکید بر این نکته را لازم می‌دانم که در اجرای همه برنامه‌ها رهنمود رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اولویت داشتن اقتصاد کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم و توجه ویژه به مرزنشینان و معیشت آنان جایگاه تعیین کننده‌ای دارد و به طور خاص استانداران و فرمانداران در این زمینه وظیفه سنگینی را بر دوش خواهند داشت.

حجت‌الاسلام رحیمیان، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه اظهارداشت: شهید امیرعبداللهیان در یک موقعیت بسیار خطرناک که احتمال شهادت ایشان وجود داشت، وقتی به او توصیه می شود که سریعا آن جا را ترک کند، در پاسخ می‌گویند: «شاید فایده یک وزیر شهید از یک وزیر زنده برای جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته