دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 13:11

به‌کارگیری هوش مصنوعی در کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس

به‌کارگیری هوش مصنوعی در کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس از به‌کارگیری هوش مصنوعی در کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس خبر داد.
کد خبر : 928501

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست رونمایی از دستاورد‌های کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط کمیته علمی پژوهشی کنگره شهدای استان فارس اظهار کرد: کار جدیدی که در قالب کنگره شهدای سال جاری صورت گرفته، تشکیل کمیته علمی پژوهشی است، به گونه‌ای که  معرفی شهدای علمی این کمیته کار خویش را از ماه‌ها قبل با بررسی زندگی‌نامه شهدای علمی و شاخص‌بندی تعیین شهدای علمی آغاز کرد و توانست تا امروز بالغ بر ۵۰ شهید علمی را براساس شاخصه‌های مذکور شناسایی کرده و به تدوین زندگینامه آنان بپردازد.

مجید میکائیلی با بیان اینکه مشارکت دادن جوانان و نوجوانان یکی دیگر از راهبرد‌های این کمیته بود، توضیح داد در تقسیم کار صورت گرفته بین دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و سایر ارکان کمیته، دبیرخانه مستقل کمیته علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز افتتاح و مستقر شد و در زمینه شناسایی و تدوین آثار مربوط به شهدای علمی کار خویش را آغاز کرد.

وی متذکر شد: در این راستا فعالیت‌های دیگری از سوی کمیته علمی پژوهشی کنگره انجام پذیرفت که از آن جمله جهت‌دهی در پایان‌نامه‌های دانشگاهی، مقالات و رساله‌ها در موضوع شهدا به‌خصوص شهدای علمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس از به‌کارگیری هوش مصنوعی در کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس خبر داد و عنوان کرد: یکی از قالب‌های جدید که می‌تواند کمک بزرگی به کمیته علمی پژوهشی ارائه کند، تالار بزرگ هوش مصنوعی است که توسط این کمیته در راستای کنگره طراحی شده و با نگاه خلّاقانه و ابتکاری سلسله‌برنامه‌هایی را در قالب هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده‌ایم که این برنامه‌ها در قالب موشن‌گرافی یا کتاب صوتی یا طراحی تصویری عملیات‌های شاخص دفاع مقدس در حال تولید هستند.

میکائیلی تأکید کرد: همچنین تدوین کتاب شهدای علمی در دست اجراست تا امکان چاپ و رونمایی آن در هفته دفاع مقدس فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته