دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 10:50

مرکز رشد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی می‌شود

مرکز رشد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی می‌شود
مسئولان در نشستی راه‌های راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : 933902

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، نشست «بررسی قرارداد راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس» با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان فارس و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

این نشست درراستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی، فناوری و نوآوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود بر پایه نیاز‌های توسعه استان فارس برگزار شد.

چگونگی قرارداد راه‌اندازی مرکز رشد مشترک توسط نمایندگان دو دستگاه در این نشست بررسی و راهکار‌های افزایش میزان همکاری با هدف تسهیل روند رشد واحد‌های فناور و دانش‌بنیان پیش‌بینی شد.

همچنین به‌منظور استفاده از تمام توانایی‌های موجود در دانشگاه و پارک علم و فناوری استان فارس تأکید شد تا بتوان مشکلات صنایع استان فارس با ایجاد این مرکز تا حد امکان رفع و به صنایع ثروت‌آفرین تبدیل کرد.

مرکز رشد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی می‌شود

در این جلسه مقرر شد ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری مرکز رشد مشترک بین دانشگاه و پارک در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس براساس اولویت‌بندی مناطق در دستورکار دو سازمان قرار گیرد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به اینکه مراکز رشد ازجمله محور‌هایی هستند که درراستای توسعه قرار دارند، بیان کرد: با ایجاد مرکز رشد مشترک می‌توان فعالیت‌های حوزه فناوری را افزایش و آنها را در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار داد.

حسن سلطانی تشریح کرد: پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی این مرکز رشد مشترک تلاش می‌کنند زمینه شکوفایی و حمایت از خلّاقیت، نوآوری و کارآفرینی برای جوانان مبتکر، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تجاری‌سازی دستاورد‌های تحقیقاتی و توسعه کسب و کار‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان را مهیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب