دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 14:29

بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد

بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع، راه، صمت و علوم در نوبت عصر مجلس آغاز شد
بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و علوم در نوبت عصر مجلس از لحظاتی قبل آغاز شد.
کد خبر : 928492

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، عصر امروز دوشنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) در صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و حضور ۲۰۶ نماینده آغاز شد.

بنابراین گزارش، در پنجمین جلسه پارلمان، صبح امروز صلاحیت دو وزیر پیشنهادی کشاورزی و دادگستری مورد بحث و بررسی نمایندگان ملت قرار گرفت.

به گزارش آنا، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم دیروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان در نوبت عصر دیروز مجلس، سومین جلسه نیز از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه)، (شنبه) نیز اولین جلسه (در نوبت صبح) و دومین جلسه (در نوبت بعدازظهر) بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت که نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع، امیر نصیرزاده در مجلس شورای اسلامی:

سلیمانی اولین مخالف وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

یاسر سلیمانی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: نقش ما در حوزه امنیت باید پیش دستانه و پیشگیرانه باشد و سوال ما آن است که چرا باید اسماعیل هنیه در تهران ترور شود؟

وی تاکید کرد: ذات صهیونیست‌ها بر اساس ترس و وحشت است و هر گاه محکم جواب آنها را دادیم دیگر جرأت نکردند اقدامی انجام دهند. در مورد ترور شهید اسماعیل هنیه خواهان آن هستیم که جواب محکمی به آنان داده شود.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صهیونیست‌ها اسلام را نشناختند و نمی‌دانند این خون‌هاست که اسلام و شیعه را نگه داشته است. خون فرماندهان جبهه مقاومت، این جبهه را مستحکم‌تر و در مقابل صهیونیست‌ها استوارتر کرده است. ذات صهیونیست‌ها بر اساس ترس و دلهره است و آنان مثل موش می‌مانند.

سلیمانی با اشاره به اینکه ذات صهیونیست‌ها بر دنیاپرستی است، گفت: ما از مرگ و شهادت هیچ هراسی نداریم. مگر شهادت حاج قاسم سلیمانی خلاءی در جبهه مقاومت ایجاد کرد؟ خیر. بلکه این جبهه را محکم‌تر کرد. این خون‌ها باعث پرورش هزاران حاج قاسم، ابومهدی المهندس و شهید اسماعیل هنیه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم و زبده‌ترین نیروهای مسلح را حفظ کنیم نه اینکه آنان به دلیل حقوق پایین و حق مأموریت به جای دیگری بروند.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه خود دفاع پایدار از جبهه مقاومت را اعلام کرده است و ما با قاطعیت به وی رأی خواهیم داد. امیر نصیرزاده در سمت‌های قبلی خود و در آموزش خلبان‌ها نقش داشته و از وی تقاضا داریم این رویه را در وزارت دفاع ادامه دهد.

بابایی کارنامی به‌عنوان دومین مخالف امیر نصیرزاده صحبت کرد

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: امیر نصیرزاده به عنوان یک نیروی نظامی شاخص از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده چرا که وی در سمت‌های قبلی به خوبی توانسته خودش را اثبات کند.

وی بیان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وظایف دفاعی و نظامی مهمی دارد اما یکسری موارد هم درباره وظایف این وزارتخانه از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده که باید مورد توجه قرار گیرد. هوشمندسازی و مردمی سازی باید در وزارت دفاع مدنظر قرار گیرد و لازم است از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های شانگهای و بریکس بیشتر استفاده کنیم. ما توقعات و انتظاراتی داریم که وزیر دفاع باید مورد توجه قرار دهد و باید سیستم‌های دفاعی ما آنقدر بازدارنده و مقتدرانه عمل کند تا رژیم غاصب صهیونیستی نتواند و جرأت نکند اقدامی علیه کشورمان انجام دهد.

وی گفت: همچنین تقاضای بعدی ما از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این است که به کارکنان نیروهای مسلح بیش از پیش توجه شود. همچنین بانک‌ها باید اعطای تسهیلات به کارکنان مسلح را مورد توجه قرار دهند و باید به وضعیت مسکن آنان نیز توجه جدی شود.

زارع: وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی برود

رحیم زارع در حمایت از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به بیان نکات خود پرداخت.  

وی با بیان اینکه برنامه تحولی وزیر پیشنهادی دفاع کامل‌ترین، جامع‌ترین و عملیاتی‌ترین برنامه‌ای است که ارائه شده است، افزود: برنامه وزیر پیشنهادی دفاع مبتنی بر اسناد بالادستی و تدابیر رهبر انقلاب، برنامه هفتم توسعه، برنامه گام دوم انقلاب، برنامه  ۵ ساله نیرو‌های مسلح و سیاست‌های کلی ابلاغی است.

زارع ادامه داد: عصری که در آن زندگی می کنیم عصر ابررقابت است و وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی برود.

طهماسبی: امروز مطالبه ایثارگران مطالبه اکثریت نمایندگان مجلس است

فرهاد طهماسبی به‌عنوان دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پشت تریبون رفت.

وی با بیان اینکه امیر نصیرزاده ۴۰ سال سابقه برجسته میدانی و ستادی در حوزه دفاعی دارد، بیان کرد: امیر نصیرپور برنامه‌ای جامع، هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و تقویت بنیه دفاعی و معیشت نیرو‌های مسلح دارد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان افزود: از اهم برنامه امیرنصیرزاده حمایت و توانمندسازی بازنشستگان و ایثارگران است که امروز مطالبه اکثریت نمایندگان مجلس نیز هست.  

میبدی: آقای نصیرزاده برای بهبود معیشت نیروهای مسلح چه برنامه‌ای دارید؟

میرمحمد میبدی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده به بیان نکات خود پرداخت.

وی خطاب به نصیرزاده (وزیر پیشنهادی دفاع) گفت: آقای نصیرزاده! شفاف مشخص کنید در خصوص وضعیت معیشتی نیروهای مسلح چطور می‌خواهید دولت و سازمان برنامه و بودجه را پای کار بیاورید و لایحه ارائه کنید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: برای من چند ابهام وجود دارد که اگر آقای نصیرزاده آنها را شفاف کند من به او رأی خواهم داد. در خصوص شرکت‌های اقتصادی که زیرمجموعه شما هستند و بسیار فراوان هستند انتظار داریم نظارت بر آنها در برنامه‌های شما به طور شفاف مشخص شود.

طغیانی: سرریز رشد صنعت دفاعی ما در حوزه فناوری باید به بیرون منتقل شود

مهدی طغیانی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده به بیان نکات خود پرداخت.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح همانند سایر صندوق‌ها دچار آفت می‌شود باید برای آن برنامه داشت، ادامه داد: وزارت دفاع در کنار وظایف سازمانی وظایف اقتصادی نیز بر عهده دارد و در حوزه صنعت کشور هم نقش‌آفرین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: ایراداتی در برنامه وزیر پیشنهادی دفاع در حوزه صنعت و اقتصاد و به ویژه صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح وجود دارد.

طغیانی تأکید کرد: رشد صنعت دفاعی ما در حوزه فناوری به این است که سرریز دانش دفاعی تولید شده به بیرون منتقل شود و فناوری تولید شده در بیرون به داخل وزارتخانه و شرکت‌های تولیدی بیاید.

نجفی: نقش‌آفرینی ایران درمنطقه بعد از عملیات وعده صادق افزایش یافته است

ابراهیم نجفی در حمایت از امیرنصیرزاده گفت: نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای منطقه بعد از عملیات وعده صادق افزایش یافته و متعاقباً دولت آمریکا و کشورهای همسو با آن سیاست‌های مهار منطقه‌ای ایران و انواع تحریم‌ها و محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه را در دستور کار خواهند داشت.

امیر عزیز نصیرزاده به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت

امیر عزیز نصیرزاده در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون رفت و به بیان نکات خود پرداخت.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه ها و رویکردهای خود در وزارت دفاع افزود: از نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم، موافقان و مخالفان اینجانب و چه کسانی که در کمیسیون‌ها نظرات خود را اعلام کردند تشکر میکنم چرا که تمام نظرات برادران و خواهران به ارائه برنامه دقیق تر کمک می‌کند.

مشروح سخنان وزیر پیشنهادی دفاع را می‌توانید در اینجا بخوانید.

 

کمیسیون‌ عمران و کمیسیون کشاورزی مجلس موافقت خود را با فرزانه صادق والجرده، وزیر پیشنهادیِ راه و شهرسازی اعلام کردند.

نقدعلی: راهی جز توسعه و گسترش شهرها و اعطای زمین ارزان قیمت برای مسکن وجود ندارد

محمدتقی نقدعلی به‌عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون رفت و گفت: راهی جز توسعه و گسترش شهر‌ها و اعطای زمین برای مسکن ارزان قیمت وجود ندارد.

وی افزود: زمانی که تراکم نفر در هکتار در اصفهان ۱۰۰ نفر و در میبد یزد ۱۵۰ نفر تعریف شده است و این سیاست انقباضی و تراکم است. نسبت به سیاست‌های خانم صادق دغدغه‌مند هستیم.  

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: خانم صادق ما نگران هستیم که سیاست کوچک‌سازی واحدهای مسکونی را اجرا کنید. چند روز پیش به آقای پزشکیان گفتیم باید مسئلۀ ساخت مسکن را دنبال کنید او گفت مگر بودجه برای این کار گذاشتید که از من مسکن می‌خواهید؟

رئیسی: به خانم صادق بابت وزیر شدن تبریک می‌گویم!

منان رئیسی به‌عنوان دومین مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون مجلس شورای اسلامی رفت و اظهارکرد: با توجه به ثبت نام تعداد بالای افراد موافق به خانم صادق بابت وزیر شدن تبریک می‌گویم!

وی با بیان اینکه در ۲ سال پیاپی که خانم صادق دبیر شورای‌عالی شهرسازی بود رشد قیمت مسکن در تهران رتبۀ اولِ ۱۵۰ کلانشهرِ جهان شد، ادامه داد: شاید بگویید این چه ربطی به شورای‌عالی شهرسازی دارد ربطی به این است که ریشۀ عمدۀ مسئلۀ مسکن به سیاست‌های اشتباه مدیریت زمین است که خانم صادق در دوران مسئولیتش مانع الحاق زمین به برخی شهرها شد.

ابراهیم‌پور موافق اول وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

فرشاد ابراهیم‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد.

محمدبیگی موافق دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

فاطمه محمدبیگی در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخنرانی کرد.

یوسفی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد.

 

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته