دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 14:26

فیلیپین خطاب به چین: موشک‌های آمریکایی تهدیدی برای شما نیستند

فیلیپین خطاب به چین: موشک‌های آمریکایی تهدیدی برای شما نیستند
دولت فیلیپین در تلاش است تا به پکن اطمینان دهد که حضور سامانه موشکی میان‌برد آمریکا در خاک فیلیپین باعث بی‌ثباتی منطقه نخواهند شد.
کد خبر : 928364

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده آمریکا در ماه آوریل برای اولین بار طی رزمایش نظامی مشترک با فیلیپین یک سامانه موشکی خود را در منطقه هند_آرام مستقر کرد که به گفته رسانه‌ها در طول رزمایش از آن استفاده نشد.

پس از این اقدام، انریک مانالو، وزیر خارجه فیلیپین خبر داد که وانگ یی، وزیر خارجه چین، جمعه طی گفت‌وگو‌های دوجانبه در حاشیه نشست آسه‌آن در لائوس درباره استقرار سامانه موشکی ابراز نگرانی کرد.

مانالو در این باره اظهار کرد که رئیس‌جمهور چین به او گفت که این اقدام می‌تواند منجر به بی‌ثباتی در منطقه شود که من آن را منکر شدم.

وزیر خارجه فیلیپین در ادامه بیان کرد: «من اعتقاد دارم که این موشک‌های خاصی که او به آن اشاره کرد، فقط به طور موقت آنجا هستند.»

ماه گذشته نیز وزیر خارجه چین اعلام کرده بود که اعزام سامانه موشکی میان‌برد آمریکا می‌تواند به تنش‌های منطقه دامن زند و به مسابقه تسلیحاتی منجر گردد.

فیلیپین و ایالات متحده با بهانه تقابل با (اقدامات تهاجمی چین در دریای چین جنوبی و در نزدیکی تایوان) همکاری‌های نظامی و امنیتی خود را افزایش داده‌اند.
واشنگتن ماه گذشته از بسته حمایتی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای گارد ساحلی و ارتش فیلیپین خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته