دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 14:19
در چهارمین جلسه علنی پارلمان صورت گرفت؛

پایان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی در نوبت عصر مجلس/ قالیباف: صلاحیت همه وزرای پیشنهادی در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است

پایان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی در نوبت عصر مجلس  قالیباف: صلاحیت همه وزرای پیشنهادی در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم اعلام کرد: صلاحیت همه وزرای پیشنهادی در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است.
کد خبر : 928326

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان در نوبت عصر امروز مجلس آغاز شد. سومین جلسه نیز از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس برگزار شد که تا ساعت ۱۴ نیز ادامه داشت.

دیروز (شنبه) اولین جلسه (در نوبت صبح) و دومین جلسه (در نوبت بعدازظهر) بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت که نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

قرار است در نشست علنی امروز ادامه صلاحیت وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شود.

موافقان و مخالفان در بررسی صلاحیت عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه: 

قوامی: رشد اقتصادی با شعار تحقق پیدا نمی‌کند

هادی قوامی نماینده موافق برنامه‌های عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه عصر امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در برنامه آقای عراقچی فقط به بخشی که مربوط به تأمین منافع ملی و حفظ و ارزش ثروت ملی هست، اشاره می‌کنم که یکی از مأموریت‌های اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

وی عنوان کرد: طبیعتاً بدون انجام دیپلماسی اقتصادی دیگر برنامه‌ها ما را به دور تسلسل خواهد رساند. وزارتخانه‌های ما لحاظ اقتصادی ندارند و از آقای عراقچی تقاضا دارم حتماً موضوع اقتصادی را در سفارتخانه‌ها لحاظ کنند تا بتوانیم فرصت‌های خود را به قوت تبدیل کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: این تاکید مقام معظم رهبری هم هست که دیپلماسی اقتصادی را به ضرورت تبدیل کنم. با تعامل با بازارهای جهانی به صورتی عمل کنیم که لحاظ اقتصادی را مدنظر قرار دهیم و حتماً در سفارتخانه‌ها یک فرد با نگاه گسترش بخش خصوصی به کار بگیریم تا اقتصاد در بحث استاد بالادستی محقق شود.

قوامی تصریح کرد: برای رشد هشت درصدی در برنامه توسعه ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که بخشی از آن با سرمایه‌گذاری خارجی باید محقق شود. رساندن ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز به اقداماتی دارد که در برنامه‌های دکتر عراقچی با ظرافت به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مانع‌زدایی و تسهیل‌گری و امیدبخشی از موضوعات مهم و اولویت‌های اساسی می‌تواند اثر گذار باشد که در برنامه دکتر عراقچی به درستی جانمایی شده است. برنامه کلی دولت، اسناد بالادستی و برنامه توسعه همسو هستند.

متکی: اسرائیل از بین خواهد رفت

منوچهر متکی نماینده تهران که به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس صحبت می‌کرد، گفت: امروز شاهد به ثمر نشستن خون ۴۰ هزار شهید غزه و مقاومت هستیم. ترامپ در سخنانی دیروز اظهار کرد اسرائیل از بین خواهد رفت. او گفت یک یا دو سال پیش فکر نمی‌کردم این جمله را بگویم. اسرائیل قادر نخواهد بود در سه جبهه بجنگد و به اندازه کافی نیروی نظامی ندارد و میلیون‌ها نفر حامی طرف مقابل هستند.

وی افزود: من در گذشته همکار آقای عراقچی بودم و اولین حکم معاونت اداره و ریاست اداره مجامع بین‌الملل را برای آقای عراقچی صادر کردم و او در مأموریتی موفق با سفر به جده توافقی را که به تازگی بین آقای ولایتی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در تأسیس اولین نمایندگی یک کشور خارجی مربوط به سازمان کنفرانس اسلامی بود عملیاتی کرد.

متکی که وزیر اسبق وزارت امور خارجه کشورمان است، دوران حضور آقای عراقچی در وزارت امور خارجه را دورانی بالنده خواند و گفت: آقای عراقچی به یک دیپلمات حرفه‌ای جمهوری اسلامی بدل شد. او تجربه کار در سفارت ژاپن و معاونت آسیا و اقیانوسیه را دارد و یک دیپلمات جامع الاطرافی است که کارهای وزارت خارجه را در حوزه بین المللی می‌شناسد.

وی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: زمان تشکیل دولت شهید رئیسی من شهید عبداللهیان را به عنوان گزینه وزارت خارجه پیشنهاد کردم و او به شهادت رسید. اکنون جامع‌تر و با شناخت‌تر از آقای عراقچی در وزارت امور خارجه سراغ ندارم. او به تکالیف برنامه هفتم توسعه در حوزه سیاست خارجی اشراف دارد.

متکی گفت: به شما شهادت می‌دهم و مطمئن هستم که آقای عراقچی یاری صدیق برای آقای پزشکیان در هیئت دولت و متعددی چون سرباز در خدمت ولایت ولی امر مسلمین خواهد بود و او نص ولایت را به اجتهاد کسی تغییر نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی در مجلس یازدهم اقدام راهبردی تصویب شد و آقای عراقچی بعد از این مرحله دیپلماسی جدیدی را طراحی کرد. کسانی که به نوعی بالا دست آقای عراقچی بودند راضی نبودند و دوست داشتند همان مسیر قبلی طی شود. این جمله رئیس دولت وقت که گفته بود اگر به آقای عراقچی دستور می‌دادند که برجام را تمام بکند ۲۴ ساعته این کار را انجام می‌داد، نشان از جایگاه آقای عراقچی دارد و او پیگیری می‌کند که اگر نگاه دیگری در کشور است کنار بکشد و از طرف فرمانده امر آمد که تا دستور نیامده باید در میدان بمانی.

نماینده تهران دین مداری را به عنوان یک عنصر مهم برای یک دیپلمات در وجود عراقچی معرفی کرد و افزود: آقای عراقچی انسان معتقدی است که مبانی اعتقادی سرمایه او است. او در رابطه با دیپلماسی اقتصادی برنامه دارد و کاملاً برای این کار آماده است.

وی با بیان اینکه آقای عراقچی به همه مسائل دیپلماسی ما در وزارت امور خارجه اشراف دارد، تصریح کرد: قاطعیت او در دفاع از منافع جمهوری اسلامی برای من موجب افتخار بود. ما وزارت امور خارجه‌ای‌ها بزرگترین دستاورد کشور را استقلالی می‌دانیم که امام خمینی برایمان به دست آورده است. رأی بالا برای وزیر امور خارجه در دنیا مهم است.

عراقچی: ما راه مقاومت و حمایت از فلسطین را گم نخواهیم کرد

سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه در جلسه بررسی صلاحیت خود و برنامه‌هایش برای تصدی وزارت امورخارجه در دولت چهاردهم، گفت: ۳۹ سال قبل که به عنوان دانشجویی جوان وارد دانشکده وزارت امور خارجه شدم، با خود پیمان بستم که همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، و حافظ منافع ملی ایران باشم.

وی افزود: وزارت امور خارجه را سنگری جدید دیدم که باید در آن از امنیت و منافع این ملت با جان و دل دفاع کنم و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنانی که همواره استقلال و سعادت این کشور را هدف قرار داده یا می‌دهند، بایستم. از همان زمان با خود و خدای خود، عهد بستم که وارد هیچ دسته و جناحی نشوم، و تنها یک دیپلمات وفادار به انقلاب و ملتم باقی بمانم.

وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه دولت چهاردهم بیان کرد: مفتخرم که قریب به چهار دهه است عضو خانواده شریف وزارت امور خارجه هستم و از متن و بطن آن برخاسته‌ام. جدای از مدارج و مسئولیت‌هایی که در وزارت امور خارجه داشته‌ام، در درجه اول خود را یک «کارشناس» وزارت امور خارجه می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم؛ و اکنون با کوله‌باری از دانش و تجربه، و لمس عینیِ بسیاری از فراز و نشیب‌های سیاست خارجی، در معرض اعتماد شما سروران گرانقدر قرار دارم.

عراقچی گفت: استقلال، خودباوری، نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر، یاری مظلومان، نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، حسن همجواری با همسایگان، و حمایت همه جانبه از محور مقاومت، و خصوصاً ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را از ابتدای انقلاب تا کنون شکل داده و رمز اقتدار و منزلت کشور ما بوده است.

وی افزود: امامین انقلاب، روش نوینی را برای تحمیل اراده در محیط بین‌الملل تعریف کردند، و توانستند مفهوم قدرت را متحول سازند، و قدرت معنایی را به ادبیات نظام بین‌الملل وارد کنند. امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با کشف و معرفی منابع جدید قدرت، مسیری متفاوت برای مقاومت علیه قدرتمندان سلطه‌گر و زورگوی جهانی رقم زدند. امروز که ۴۶ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، به پشتوانه این مکتب فکری، و با تکیه بر حمایت‌ها و فداکاری‌های ملت عزیز، و هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، ایران مقتدرتر از گذشته بر بام قدرت در منطقه ایستاده است.

برای مطالعه کامل صحبت‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه اینجا را کلیک کنید.

 

موافقان و مخالفان در بررسی صلاحیت محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: 

بررسی صلاحیت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. 

موافقت کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

سلمان اسحاقی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) گزارش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت 

احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سابق و برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی، وی را فردی حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانستند.

عباس‌پور: ظفرقندی بیمارستان‌ها را با چالش مواجه کرد

محمد عباسپور، نماینده مردم ماکو در مجلس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت اظهارکرد: آقای ظفرقندی وقتی شما رئیس سازمان نظام پزشکی بوده‌اید افزایش تعرفه‌های درمانی را در بخش خصوصی مصوب کردید و آیا فکر نمی‌کنید مخالفت با محرومیت‌زدایی است.

وی افزود: باعث شدید بزشکان  از بخش دولتی به بخش خصوصی بروند و بیمارستان‌ها دچار چالش اساسی می‌شوند و با جهت‌گیری دولت آقای پزشکیان همخوانی دارد یا خیر.

عباسپور ادامه داد: ظفرقندی بیشتر از اینکه از ابزار جراحی‌های مردم استفاده کنند قلم به دست بیانیه‌هایی که در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات است و جریاناتی که برون‌مرزی در جهت براندازی نظام است.

شریعتی‌: ظفرقندی دارای سابقه تند سیاسی است

مالک شریعتی، در مخالفت برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت بیان کرد: بحث کمبود دارو، بیماران پروانه‌ای و تحریم اورانیوم ۲۰ درصد از چه زمانی آغاز شد بعد از فتنه ۸۸ و  امروز می‌خواهند جبران کنند اما همچنان از سران فتنه تمجید می‌کنند.

وی افزود: ایشان از مجلسی می‌خواهند رأی بگیرند که همین چند ماه پیش سخنرانی کردند و گفتند باید مجلس مشروعیت داشته باشد. انتخاب مجلس دوازدهم که برگزار می‌شود و آقای پزشکیان در همین انتخابات نفر دوم تبریز شدند و رأی آوردند و گفتند این انتخابات مهندسی شده است و انتخابات در جمهوری اسلامی مفهوم خود را از دست داده است.

شریعتی ادامه داد: آقای ظفرقندی بارها اعلام کردند من سیاسی عمل نمی‌کنم و مواضع گذشته خود را دارم و آماده هستیم بشنویم و اگر مواضع خود را اصلاح کنند فرصت دارند. سابقه ایشان سابقه تند سیاسی است.

وی گفت: در ماجرای اغتشاشات یک توئیت زدند که آمبولانس‌ها را نیروهای نظامی پر کردند می‌دانید چند آمبولانس به آتش کشیده شده و آیا این خدمت به نظام پزشکی کشور است.

بیگدلی: ظفرقندی مشکلات کادر درمان را می‌‌داند

احمد بیگدلی، در موافقت برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت اظهارکرد: آقای ظفرقندی بالای ۴۰۰ دانش‌آموز متخصص تروما را برای ما تربیت کردند و نگذاشتند ارز این مملکت خارج شود.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات، مسائل، درد و رنج‌های کادر بهداشت و درمان را می‌داند، افزود: شورای عالی بیمه تعرفه را مشخص می‌کند و ربطی به رئیس سازمان نظام پزشکی ندارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس اضافه کرد: وفاق ملی هم‌ ما دست به دست هم بدهیم شهادت می‌دهم آقای دکتر ظفرقندی به این نظام و ولایت فقیه التزام عملی دارد.

پاک‌مهر: نباید سلامت مردم را به فردی سیاسی بسپاریم

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم جاجرم در مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهارکرد: سکان هدایت وزارت بهداشت را باید شخصی عهده‌دار شود که غیرسیاسی باشد. سیاسی‌ترین عنصر کابینه‌ را برای غیر‌سیاسی‌ترین وزارتخانه معرفی کرده‌اند.

وی افزود: آقای ظفرقندی دارای سوابق و عملکرد فراوانی است اما ناگفته نماند در هر کجا مسئولیت داشته ایشان وزن عملکرد سیاسی از وضع عملکرد حوزه سلامتش بالاتر بوده است. طوری که سازمان نظامی پزشکی در یک مقطعی سازمان کاملا سیاسی و تبدیل به سازمان مخالف نظام شده بود.

پاکمهر تأکید کرد: هرگز نباید سلامت مردم را به سیاسی‌کار بسپاریم و چنین معامله زیان‌باری در حوزه نظام سلامت برای مردم رقم بزنیم.

رضازاده: ۷ وزیر قبلی بهداشت از ظفرقندی حمایت کردند

بابک رضازاده در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: می‌دانم افرادی را که رئیس‌جمهور انتخاب کرده است، مانند خودش عدالت‌خواه هستند‌.

وی ادامه داد: ما اگر به وفاق ملی اعتقاد داریم باید همواره اینگونه باشیم، نه اینکه جایی که به نفعمان باشد آن را قبول داشته باشیم و در غیر این صورت آن را قبول نداشته باشیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور را حل و فصل کنیم و رفع مشکلات، افراد توانمند می‌خواهد و با شعار دادن کار انجام نمی‌شود.

رضازاده گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت چندین سال در جبهه بوده است و وی دکتری ساک به دست بوده و روز عملیات به وی می‌گفتند که آماده رزم و حمایت از رزمندگان باشید. هیچکس نمی‌تواند وطنش را از خودش جدا کند و ما ایرانی هستیم و تمام نقاط کشور از آن ماست.

وی ادامه داد: در این ایام که کشور با تنگناهای مالی ناشی از تحریم روبرو است، توجه ظفرقندی به مدیریت منابع کشور و مصارف نظام سلامت بسیار قابل تحسین است و در برنامه‌های وی بر توزیع عادلانه و مدبرانه و بر مبنای اولویت‌های منابع تاکید شده است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظفرقندی در تجربه مدیریت خود در نظام سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی کشور به گونه‌ای عمل کرده است که بعد از سال‌ها هنوز مورد تقدیر اساتید و دانشجویان است.

رضازاده گفت: هفت وزیر قبلی بهداشت از وی حمایت کردند و این یک اساس علمی و مدیریتی دارد. برنامه ارائه شده ظفرقندی به مجلس شورای اسلامی واقع بینانه و جامع و در مسیر اسناد بالادستی و برنامه هفتم است.

رضازاده اظهار کرد: برخی گفتند که وی مخالف خارج شدن دکترها و پرستارها از کشور است و ما هم مخالف این موضوع هستیم و مخالف هستیم که نوابغ ما از کشور خارج شود و نباید بگذاریم که عزیزان ما از کشور خارج شوند و زمینه را باید برای آنان آماده کنیم، نه اینکه دانشجو زیاد تولید کنیم.

وی ادامه داد: در کشورمان ماما و پرستار زیاد داریم، اما درباره کسانی که در زمان کرونا کار کردند، استدعا دارم که حتماً این افراد در شرایطی باشند که بتواند استخدام شوند.

قالیباف: صلاحیت همه وزرای پیشنهادی در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است

ابراهیم رضایی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: از عاشورای ۶۶ تا عاشورای سال ۸۸ معیار همان فرمایش امام راحل است که فرمودند میزان حال فعلی افراد است.

وی بیان کرد: امروز ۲۸ مرداد، سالروز کودتای آمریکا است،  اما کودتای آمریکا منحصر به سال ۳۲ نشد و بار‌ها کودتای نظامی و غیرنظامی شکست خورده داشته است و درود بر مقام معظم رهبری که نگذاشتند کودتاچیان در سال ۸۸ به هدف و مقصود خود برسند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال بنده از هیئت رئیسه مجلس آن است که چرا اجازه دادید صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که از اساس مجلس و مردم سالاری دینی را قبول ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رضایی متذکر شد: ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که همه ۲۹۰ نماینده مجلس دوازدهم با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند و ما چگونه می‌خواهیم صلاحیت فردی را بررسی کنیم که نمایندگان مجلس را قبول ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث ما چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و این دو گانه‌ها نیست؛ محمدرضا عارف هم یک چهره اصلاح طلب است و مگر ما با وی مشکل داریم؟

بحث ما اصولگرا و اصلاح طلب نیست،  اما عده‌ای در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه بردند و عامل آمریکایی‌ها در کشور شدند و مجلس انقلابی نباید اجازه می‌داد تا صلاحیت ظفرقندی در مجلس بررسی شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:. همه ۱۹ نفری که به عنوان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دولت به مجلس معرفی شده‌اند، صلاحیت آنان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی استعلام گرفته و به وی پاسخ داده شده است و در برخی از موارد هم که لازم بود دو مرتبه خود بنده هم پیگیری کردم.

علیمردانی: برنامه‌های ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی است

منصور علیمردانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای که به طور اختصاصی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمایشاتی داشتند، فرمودند که تمام ارکان نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند و همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: انسجام مجموعه نظام نیاز کشور است و موفقیت دولت موفقیت همه ما است و باید صدای واحد در مسائل مهم کشور از همه ارکان نظام شنیده شود.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی در دنیا گوشت تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در میان مسئولان ما پیدا کند و ما باید با صدای واحد آنان را مایوس کنیم و مجلس باید مرکز انتشار افکار مثبت باشد و با خودداری از سیاه نمایی، اذهان مردم را مشوش نکند.

علیمردانی ادامه داد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از سوی دیگر چالش‌های فراوان داخلی را پشت سر گذاشته‌ایم و فقط یک سال دیگر تا سند افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ باقی مانده است و در برخی از مسائل فاصله‌های زیادی با اهداف این سند داریم.

وی اظهار کرد: در حوزه سلامت یک سند بالادستی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را داریم و حوزه سلامت مشکلاتی دارد که باید حل شود. کابینه پیشنهادی پزشکیان شاکله سیاسی خاصی ندارد و اشخاصی معرفی شده‌اند که دارای صلاحیت و کارایی در حوزه خود هستند.

وی گفت: برنامه‌های ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی است. وی از طب ایرانی، اصلاح بیمارستان‌های دولتی و جوانی جمعیت حمایت کرده است و مرجعیت وی در میان بزرگان نظام سلامت مشخص بوده است. وی گفته است که هرگونه سیاسی کاری در یک وزارتخانه تخصصی حرام است و اگر وی به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود، از همه توان تخصصی در کشور در این حوزه تخصصی استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظفرقندی همان کسی است که ماسک را از صورت خود برداشت و بر صورت مجروحی گذاشت و خودش ایثار کرد و شیمیایی شد. نگذاریم که وزارت بهداشت با سرپرست اداره شود و نباید با بهانه‌های کوچک، انسان‌های توانمند و بزرگ را محروم کنیم.

ظفرقندی: امروز آماده‌ام با تمام توان، ظرفیت و تجربه و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم

محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و خدمات پزشکی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود در جلسه رأی اعتماد گفت: مردم به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری تحمل کنند. وظیفه خود می‌دانم که از تمامی کارکنان حوزه سلامت که از دور افتاده‌ترین شهرها و روستاها تا بزرگترین بیمارستان‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم عزیز هستند، تشکر تقدیر و تعظیم به عمل آورم. تمام کسانی که به صورت شبانه روزی در هر شرایطی در محل کار خود حاضرند و به خدمت به مردم مشغول هستند.

وی افزود: وزیر بهداشت از یک طرف نماینده ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۵۰ هزار نفر دانش آموخته علوم پزشکی، ۲۳۰ هزار نفر گروه پرستاری، بیش از ۲۲ هزار نفر هیئت علمی و ۲۵۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی، بیش از ۲۵۰ هزار سایر کارکنان حوزه سلامت در بیمارستان‌های خصوصی دولتی و خیریه در شبکه بهداشت هست و از طرف دیگر خدمت بیماران دریافت کننده خدمات سلامت در کشور هست.

وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: به عنوان یک پزشک یاد گرفتم که باید حامی همین مردم باشم. مردمی که علیرغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه سلامت هنوز در برخی نقاط کشور دچار کمبودها و محرومیت‌های جدی هستند و با چالش‌های بزرگی نظیر دسترسی به خدمات، میزان پرداخت از جیب هزینه‌های کمرشکن و توانبخشی روبرو هستند.

برای مطالعه کامل صحبت‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اینجا را کلیک کنید.

 

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.


قالیباف: بحث ردصلاحیت آقای پزشکیان در هیئت اجرایی استان بوده است

محمدباقر قالیباف در واکنش به بخشی از اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ردصلاحیت مسعود پزشکیان در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: بحث مربوط به آقای پزشکیان در انتخابات مجلس دوازدهم، ردصلاحیت در هیئت اجرایی استان بوده است و صلاحیت وی در نهایت و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

 
موافقت کمیسیون اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی کار 

در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) گزارش کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد که در نهایت اعضای کمیسیون‌های مذکور پس از بررسی سوابق و برنامه‌های «احمد میدری»، وی را فردی حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.

ابراهیمی: میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مواضع خود را مطرح کرد و گفت: امروز روزی است که باید رئیس جمهور کشورمان یاری کنیم. میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد و حالا حمایت از او برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است که از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیروهای عدالت‌خواه چهره‌های برجسته سیاسی از میدری برای وزارت رفاه حمایت می‌کنند، و این نشانه مهمی است.

وی ادامه داد: آقای میدری به شهادت بهترین متخصصان بهترین فرد برای سکانداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و او می‌تواند اولین وزیری باشد که در این وزارتخانه فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی تفاوت ساز عدالت‌گستر دارد.

ابراهیمی گفت: وزیر پیشنهادی دغدغه فقر و رنج بی‌پناهان را دارد و هزاران هزار کارگر ساختمانی را که از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی خود که بیمه باشد محروم هستند چشم انتظار حضور میدری هستند. پایگاه رفاه ایرانیان را بنیانگذاری کرد و این مشهود است که ارزش خدمات او چقدر است.

وی بیان کرد: همه نمایندگان با رأی اعتماد به او خیر هم‌وطنان محروم را اولویت بر مواضع و منافع سیاسی و جناحی خود قرار دهند.

گودرزی: میدری نگاه ضد جمعیتی دارد

عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان مخالف گفت: مجلس ولایتمدار است و قطعاً در راستای توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب حرکت می‌کند و با دولت هم تعامل دارد منتهی تعامل با دولت صرفاً به معنای حمایت از افراد معرفی شده نیست. مخالفت هم تعامل و کمک به دولت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: گفته شده که دستگاه‌های امنیتی همه وزرای پیشنهادی را تایید کردند. از دستگاه‌های امنیتی گلایه دارم که چرا باید چنین افرادی را تعیین کنند. البته که گزاره‌هایی دارم که چندین نفر مورد تایید قرار نگرفته‌اند. لازم است دستگاه‌ها درباره تمامی وزرای پیشنهادی اعلام نظرشان را رسماً بگویند؛ البته حتی اگر دستگاه‌ها تایید کرده باشند هم بحث بر سر آن است که رهبری به آنها نفرمودند که ببینید دستگاه‌ها چه نظری دارند و بعد شما سکوت کنید و رای دهید. آقا روز تنفیذ با ما صحبت کردند و با بیان شاخص‌هایی فرمودند که براساس معیار‌هایی رای دهیم و تاکید داشتند که یکی از این معیار‌ها معتقد از بن دندان به جمهوری اسلامی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه نباید از فتنه به سادگی عبور کرد، گفت: نباید ساده از کسانی که از فتنه ۸۸ سهم داشتند، گذشت. امروز سران فتنه به خاطر رأفت اسلامی در حصر هستند وگرنه باید با آنها با اشد مجازات برخورد می‌شد، چون تحریم‌های فلج‌کننده محصول فتنه ۸۸ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت کار در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و بنده از وی سوال پرسیدم که آیا قبول دارید که اقدام مجلس ششم و تحصن آنان یک اقدام خلاف امنیت ملی و سوءسابقه محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده نمی گویم افرادی که نامه سراسر یأس و تیره آینده کشور را در آن زمان امضا کردند باید از زندگی ساقط شوند اما حرف بنده آن است که چنین افرادی نباید در صدر یک وزارتخانه نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. عده‌ای می‌گویند میدری بعد از ماجراهای مجلس ششم توبه کرده است، خدا قبول کند اما چرا باید مسئولیت یک وزارتخانه را به وی بدهیم؟

نماینده بروجرد در مجلس متذکر شد: مقام معظم رهبری درباره آن نامه فرمودند که در سال ۸۲ عده‌ای از نمایندگان مجلس به بنده نامه‌ای غیرمنصفانه نوشتند و سوالی را مطرح کردند که پاسخ شأن را خودشان باید می‌دانند. مضمون آن نامه حساسیت شرایط، فرصت اندک و بزرگی خطر پیش روی کشور بود. این در حالی بود که مقام معظم رهبری به ما گفتند به کسانی رأی ندهید که افق و آینده کشور را تیره و تار نشان می‌دهند.

گودرزی گفت: آنهایی که آن نامه را امضا کردند همه رفتند دنبال کار خودشان اما میدری مورد حمایت دوستانش قرار گرفت و ۸ سال نیز در دولت روحانی معاون بود. آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد و فردی که چنین خطاهای راهبردی و استراتژیک را در طول دوره خدمت خود داشته است، صلاحیت تصدی یک وزارتخانه را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میدری نگاه ضد جمعیتی دارد و در سال ۶۸ گفت که باید نرخ فرزندآوری در کشور کاهش یابد. وی کتاب توانمندسازی و کاهش فقر را از سند ۲۰۲۰ ترجمه کرد. بنده بدون تعصبات جناحی حرف زدم اما معتقدم وزارتخانه یک پست کاملاً سیاسی است و هر کلمه‌ای که وزیری به زبان بیاورد، در جامعه تأثیر دارد.

وی اظهار کرد: بنده همین‌جا از دستگاه‌های امنیتی کشور گلایه می‌کنم که چرا چنین افرادی از آنان تاییدیه گرفته‌اند؟ فرصت نشد بنده درباره ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت صحبت کنم اما وی هم از سران فتنه حمایت کرد در حالی که فتنه ۸۸ خط قرمز و امری نابخشودنی است. امروز اگر سران فتنه در حصر هستند، از رأفت نظام اسلامی است وگرنه آنان باید به اشد مجازات می‌رسیدند.

بیگلری: حق وزیر پیشنهادی کار است که رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرد

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دکتر میدری بر اساس شعار عدالت دکتر پزشکیان که به ما وعده داده است، روی کار آمده است. آقای میدری در بحث سرمایه گذاری شرکت‌ها در تمام استان‌های کشور به ویژه مناطق محروم و نیز استفاده از ظرفیت پتانسیل نیروی انسانی حدود ۳۰۰۰ مدیرعامل و هیئت مدیره بر اساس شایسته سالاری انتخاب کنید.

وی ادامه داد: سروران ارجمند خودتان بهتر از بنده می‌دانید که وزارت تعاون اجتماعی خودش یک دولت می‌باشد. بانک، بیمارستان، امین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر روستایی شستا و غیره. امروز کسی برای سکانداری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد.

بیگلری یادآور شد: چهره‌های ماندگار ایشان را مدیری توانمند، پاکدست، تشکل گرا و مشورت پذیر می‌داند. همشهری ما از پیشکسوتان سازمان برنامه و کشور در مورد ایشان می‌گوید دکتر میدری دارای مراتب عالی، علمی و آکادمیک و تجارب ارزشمند اجرایی است.

حسینی: افراطی‌گری مسائل سیاسی در دوره مجلس ششم را محکوم می‌کنم

سید نجیب حسینی نماینده مینودشت، که به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس دیدگاه‌های خود را بیان می‌کرد، گفت: به عنوان کسی با شما سخن می‌گویم که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور داشتند امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران و توانمندسازی اقشار محروم تلاش کردند و ماندند تا ثابت کنند ایران را دوست دارند امروز حقشان نیست که مورد عتاب قرار بگیرند. یک جوان ۳۵ ساله آن زمان اعلام می‌کند که در افکار خودم تجدید نظر کرده‌ام و ما از او نپذیریم. اسلام به ما این را می‌گوید که ما امروز برای ۲۳ سال قبل قضاوت کنیم.

حسینی گفت: در مجلس ششم فضای سیاسی آنقدر سخت بود که در ادوار گذشته متأسفانه بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ایم و به هر دلیلی اشتباهی صورت گرفته است و امروز راه این است که بگذریم.

نماینده مینو دشت ادامه داد: تعدادی خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتند راجع به مجلس ششم و ایشان گفتند بگذرید و خواهش می‌کنم با خط‌کش امروز قضاوت کنید و با خط‌کش امروز اندازه‌گیری کنید و با خط‌کش امروز رأی اعتماد دهید.

حسینی بیان کرد: حضرت امام فرمودند حال امروز مهم است. از کسانی که مدافع قوی انقلاب هستند و رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت دادند که ما استعلام‌های وزرا را گرفته‌ایم و مشکلی نداشته است و برخی از نمایندگان چگونه می‌آیند به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور که امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورند، آنها را قضاوت می‌کنید که خدایی نکرده گزارش درست به ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام نداده باشند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است و خط قرمز آنها ولایت و دفاع از جمهوری اسلامی است. وزیر پیشنهادی کار اشراف کاملی به این حوزه دارد.

حاجی دلیگانی: میدری برنامه نسبتا خوبی نوشته، اما کامل نیست

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی به عنوان مخالف گفت: آقای میدری برنامه نسبتاً خوبی را نوشته است، اما چند مسئله وجود دارد که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد ولی در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری، حداقل حقوق مددجویان و معلولان، رفع تبعیض بین بیمه‌ها، بدهی‌های میان بخش درمان وزارت تعاون و دانشگاه علوم پزشکی، جذب و نگهداری پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، موضوع فرصت‌های شغلی و اشغال مشاغل از سوی اتباع بیگانه از جمله این تکالیف است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون کاربر دفاع آیا خودتان را مسئول اشتغال در کشور می‌دانید یا نه؟ اظهار کرد: برخی از وزرای قبلی می‌گفتند که ما مسئولیتی در این زمینه نداریم؛ از وزیر پیشنهادی کار می‌خواهم که در این خصوص پاسخ دهد.

روانبخش: میدری از اصلاح طلبان تندرو است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی به عنوان مخالف گفت: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند که مجلس نیز پاسخگو است؛ پاسخگو به خدا و ملت ایران است که به ما وکالت داده است و رای اعتماد ما به هر یک از وزرا رای اعتماد است؛ یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم بر همین اساس باید با اعتقاد و یقین باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است، افزود: اگر مخالفت یا موافقتی می‌شود حق مجلس است و جمع‌بندی آن کابینه‌ای می‌شود که به مردم خدمت می‌کند؛ بر همین اساس تلاش برای معرفی فردی صالح در کمک به رئیس جمهور است.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: اصلاح دارای دو معناست؛ یکی اصلاح رضاخانی و آمریکایی است و دیگری اصلاحی واقعی است یعنی پایبندی به اصول و اصلاح روش‌ها است؛ اگر اصلاحات از نوع دوم مورد نظر باشد این کار انبیاء است و ما حاضریم برای آن جان دهیم، اما اصلاح دیگری به معنای دیگری وجود دارد که در آن افرادی به دنبال تغییر تدریجی یک نظام هست؛ متاسفانه بخشی از کسانی که در این کشور ادعای اصلاح طلبی کردن از این جنس هستند و به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و لذا ما با این نوع اصلاح طلبان با شدت مخالفیم چرا که اینها به دنبال زدن اصول هستند.

روانبخش ادامه داد: این افراد معتقدند که قرآن قابل نقد است و می‌شود امام زمان (عج) را استیضاح کرد؛ برای این افراد ولایت فقیه و حکومت دینی معنا ندارد و مبنای فکری این دسته از اصلاح طلبان تندرو، اومانیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم است؛ اینها معتقدند اصالت با انسان است نه با خدا و دین حق حاکمیت ندارد؛ ما با این نوع اصلاح طلبان زاویه داریم، اما با دسته اول که اصولگرایان اصلاح طلب‌ می‌شوند مشکلی نداریم. متاسفانه برخی از دوستانی که برای وزارت معرفی شده‌اند افرادی هستند که از دسته دوم انتخاب شدند؛ آقای دکتر ظفرقندی یکی از آنهاست و دیگری آقای دکتر میدری است؛ اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد دیگر معنا و مفهومی ندارد که برای رهبری نامه جام زهر بنویسد در مجلس تحصن کند و خوراک برای دشمن تهیه کند؛ در آن دوره ۱۳۹ نماینده محلس، ۷۰ معاون وزیر ۲۸ استاندار و ۱۳ عضو کابینه دولت خاتمی تهدید به استعفا کردند و این به معنای فلج کردن کشور برای عدم برگزاری انتخابات بود یعنی عدول از حاکمیت در زمان احتمال وجود حمله سراسری آمریکا.

 

سادات ابراهیمی: میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مواضع خود را مطرح کرد و گفت: امروز روزی است که باید رئیس جمهور کشورمان یاری کنیم. میدری سال‌ها است درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد و حالا حمایت از او برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است که از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیرو‌های عدالت‌خواه چهره‌های برجسته سیاسی از میدری برای وزارت رفاه حمایت‌ می‌کنند، و این نشانه مهمی است.

وی ادامه داد: آقای میدری به شهادت بهترین متخصصان بهترین فرد برای سکانداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و او می‌تواند اولین وزیری باشد که در این وزارتخانه فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی تفاوت ساز عدالت‌گستر دارد.

ابراهیمی گفت: وزیر پیشنهادی دغدغه فقر و رنج بی‌پناهان را دارد و هزاران هزار کارگر ساختمانی را که از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی خود که بیمه باشد محروم هستند چشم انتظار حضور میدری هستند. پایگاه رفاه ایرانیان را بنیانگذاری کرد و این مشهود است که ارزش خدمات او چقدر است.

وی بیان کرد: همه نمایندگان با رأی اعتماد به او خیر هم‌وطنان محروم را اولویت بر مواضع و منافع سیاسی و جناحی خود قرار دهند.

ابراهیمی ادامه داد: سیاست گذاری کارآمد و موثر و ایجاد بیشترین اثرگذاری با استفاده از منابع محدود سیاستگذار رفاهی باید توضیح دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل و افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های با درآمد پایین و دسترسی به خدمات درمانی و بسیاری موارد دیگر داشته باشد.

وی ساخت زیرساخت‌های ظرفیت ساز درباره فقر و نابرابری را از دستاورد‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد: امروز سیاستگذار رفاهی تصویر دقیقی از نقشه فقر در ایران و شناخت خوبی از ابزار‌های لازم برای فقرزدایی دارد پایگاه داده رفاه ایرانیان و مجموعه‌های پژوهشی قابل اتکای حوزه فقر و نابرابری از جمله تلاش‌های تخصصی آقای میدری هستند که موجب افزایش ظرفیت‌های اجرایی سیاست گذاری رفاهی در کشور شده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی تعاون کار برای پایه اجتماعی خاطرنشان کرد: در قالب پروژه تعارض منافع آقای میدری توضیح می‌دهد که یکی از عوامل مهمی که توسعه ایران را محدود کرده است تنظیم رابطه بین منافع خصوصی و منافع دولتی است.  میدری همواره تلاش کرده به جدیدترین نظریه‌های روز مسلط باشد و می‌توان پیش بینی کرد حضور او در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فقط به نابرابری محدود نخواهد شد و تاثیرات جانبی جدی بر بخش‌های دیگر دولت خواهد.

ابراهیمی با طرح این موضوع که میدری پرچمدار عدالت در دولت چهاردهم خواهد بود تصریح کرد: پزشکیان نیاز دارد که کارآمدترین فرد را در این حوزه به کار گیرد و او همزمان بر کار اجرا و نظری تسلط دارد. معمولاً مدیران کشور در حوزه رفاهی محافظه‌کار می‌شوند چرا که راه حل‌ها بسیار پیچیده و گوناگون هستم و تصمیم گیری نیازمند سطح بالایی از تسلط وزیر است که بتواند از میان طرح‌های مختلف کارشناسان یکی را انتخاب کند.

وی افزود: در شرایط فعلی به یک استراتژیست رفاهی و یک طراح احتیاج داریم و من دیگری را با این مشخصات نمی‌شناسم که بتواند این مسئولیت سنگین را بر عهده گیرد.

ابراهیمی که در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار برای اجتماعی سخن می‌گفت عنوان کرد: توانمندی آقای میدری در ائتلاف سازی ویژگی‌های اوست و شاهد بودیم که بسیاری از پروژه‌ها بدون درگیری‌های سیاسی مرسوم در کشور اجرایی شده‌اند و باید دقت کنیم که آقای میدری از معدود کسانی بود که در عمل و نظر یاد گرفته بود که چگونه می‌تواند بدون ایجاد تنش منافع عمومی را فراهم کند.

وی به پیام آقای توکلی در مورد آقای میدری اشاره کرد و گفت: همه مهم‌تر اینکه آقای میدری درباره مسئله رفاه اجتماعی که پدیده بین رشته‌ای است، صاحب نظر است و اهل تعامل گفتگو بودن ویژگی دیگر آقای حیدری است. اینکه خط سیاسی بنده و ایشان یکی نبود بار‌ها و بار‌ها درباره موضوعات مختلف گفتگو و تعامل بسیار مناسبی از ایشان دیده‌ام.

محسن بیگلری نماینده سقز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به عنوان یک کرد اهل سنت و کسی که آقای پزشکیان را از نزدیک می‌شناسم انتظار داشتم حداقل در کابینه یک نفر اهل سنت وجود داشته باشد، اما این به منزله رد کابینه نیست و من به برنامه و درایت و تجربه و ایمان آقای پزشکیان باور قلبی دارم.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان به ما گفت که کابینه فقط همین ۱۹ وزیر نیست و ما امیدواریم که وفای عهد خواهد نمود و در مورد آقای میدری، استاد عزیزم آقای قالیباف به صراحت گفتند که ین ۱۹ نفر را دستگاه‌های اطلاعاتی تایید کرده‌اند در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر فرزانه انقلاب اعلام کردند که برای انتخاب یک وزیر ۱۰ شاخص می‌خواهیم و آقای حیدری این شاخص‌ها را دارد.

بیگلری با یادآوری اینکه استیضاح در اختیار نمایندگان مجلس است گفت: هر کدام از وزرا از مسیر خود خارج شوند نمایندگان می‌توانند آنها را استیضاح کنند و بیایید به آقای پزشکیان اعتماد کنید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودش یک دولت است بانک، بیمارستان، تامین اجتماعی، بهزیستی فنی و حرفه‌ای شستا و بسیاری از تشکیلات را در اختیار دارد.

میدری، وزیر پیشنهادی کار: بیشتر پژوهشگر بوده و در دانشگاه فعالیت کرده‌ام

در ادامه احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه فعالیت کرده ام. منازعات بین تحول خواهان از انقلاب مشروطه تاکنون در کشور وجود داشته است. در وفاق ملی مشکلات داشته‌ایم و بین برادران اختلافات وجود داشته است. اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند. سیاست ما نباید حذف باشد. با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد.

 

پایان چهارمین نوبت بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

با اعلام محمدباقر قالیباف جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت. روز گذشته کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به تربیت حروف الفبای وزراتخانه‌ها شد.  

نمایندگان مجلس فردا به ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته