دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 09:21

واکنش کنعانی به عبور شهدای غزه از مرز ۴۰ هزار نفر

واکنش کنعانی به عبور شهدای غزه از مرز ۴۰ هزار نفر
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به افزایش شهدای غزه به بیش از ۴۰ هزار نفر، گفت: این یک شرم ابدی برای جهان بظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول بین‌المللی است.
کد خبر : 928444

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به افزایش تعداد شهدای غزه و عبور از  مرز ۴۰ هزار شهید، در حساب رسمی خود در  «ایکس» نوشت: ‏در میان بی‌عملی بهت‌برانگیز مجامع و سازمان‌های مسئول بین‌المللی و فقدان اقدام مؤثر کشور‌های اسلامی و عربی و در زیر آتش حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن از رژیم آپارتاید صهیونیستی، تعداد شهدای ‎غزه از مرز چهل هزار تن گذشت.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از شهدا، کودکان هستند و پیکر‌های حدود ده هزار شهید فلسطینی نیز، در زیر آوار‌ها مدفون باقی مانده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: آیا برای بیدار شدن وجدان‌های خفته بشری در جهان و بی‌خواب شدن سران و مقامات کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، این آمار‌های دهشتناک همچنان باید مسیری صعودی بپیماید؟! 

کنعانی تصریح کرد: این یک شرم ابدی برای جهان بظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول بین‌المللی است که یک رژیم جعلی تمامی اصول، قوانین و مقررات آمره و عرفی بین‌المللی را به سخره گرفته و در مقابل دیدگان همه جهان، آزادانه و به شنیع‌ترین روش‌ها به نسل‌کشی یک ملت تاریخی و ریشه‌دار مشغول است.

وی همچنین نوشت: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند و چنانچه عمل نکنند، در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته