دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 16:06

رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن

رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی راه‌آهن از اهمیت بسزا برخوردار است، از رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری در راه‌آهن خبر داد.
کد خبر : 928395

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید میعاد صالحی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: شاخص حمل به سنجش «مجموع عملکرد» حمل بار و مسافر راه آهن می‌پردازد. این شاخص در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ حدود ۱۱ درصد رشد کرد و این مسیر رشد در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه می‌یابد.

وی افزود: در سال ١٣٩٩ با شیوع کرونا، کاهش تقاضای سفر و حذف اکثر قطار‌های مسافری، عمده ظرفیت زیرساخت و لکوموتیو و بودجه نگهداری و تعمیرات به حوزه بار اختصاص یافت و حمل بار ریلی افزایش یافت.

صالحی ادامه‌داد: با رفع محدودیت‌های کرونا و افزایش قطار‌های مسافری، توانستیم توازن را به حمل بار و مسافر بازگردانیم.

وی خاطرنشان‌کرد: البته با افزایش چشمگیر ۲۱۹ درصدی جابه‌جایی مسافر ریلی و با تلاش‌های انجام شده، حمل بار برخلاف پیش‌بینی‌ها فقط ۱۹ درصد کاهش یافت که در مجموع منجر به افزایش ۱۱ درصدی شاخص حمل شد.

در طول سه سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران از قبیل ساخت، تولید داخل و ورود به شبکه ریلی انجام شد.

 

عملکرد باری و مسافری راه آهن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته