دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 08:15

احمدوند: 16 سال است افراد فدراسیون تنیس تغییر نکردند/ مسائلی مهم تر از انتصاب میلاد کی مرام وجود دارد

احمدوند: 16 سال است افراد فدراسیون تنیس تغییر نکردند  مسائلی مهم تر از انتصاب میلاد کی مرام وجود دارد
سرمربی سابق تیم ملی تنیس گفت: 16 سال است افراد فدراسیون تنیس تغییر نکردند و وقتی افراد تغییر نمی کنند طبیعتا نتایج نیز تغییری نمی کنند.
کد خبر : 928143

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون تنیس بار دیگر اقدام به سمت دهی به سلبریتی ها و بازیگران معروف سینما کرد. این بار میلاد کی مرام. این فدراسیون بازیگر معروف سینما و تلویزیون را  به سمت رئیس کمیته تنیس ساحلی فدراسیون منصوب کرد.

سعید احمدوند درگفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره این موضوع گفت: هدف فدراسیون تنیس بیشتر جلب توجه است تا به واسطه این شخصیت ها تنیس بولد شود. درباره درست و غلط آن نظر نمی دهم. مشکلات بسیار بزرگ تری در فدراسیون تنیس وجود دارد و این مسائل بین آنها گم است. الگوی همه فدراسیون ها باید فدراسیون شمشیربازی باشد. شمشیربازای ما سه چهارم از سال را در بهترین تورنمنت های دنیا در خارج از کشور هستند. قهرمانی هایی را نیز به دست آوردند. چگونه فدراسیون شمشیربازی می تواند ورزشکاران خود را در طول سال در کشورهای خارجی نگه دارد؟

16 سال است افراد فدراسیون تنیس تغییر نکردند

وی افزود: در رشته تنیس باید مدام در عرصه بین الملل باشید. تنیس ایران عملا این شرایط را ندارد و اینگونه نمی توان فاصله را با بهترین های دنیا کم کرد. سالیان سال است که می خواهند یک برنامه ریزی انجام دهند تا بازیکنان نخبه به اردوها بیایند تا تمریناتی را با دیگر اعضا داشته باشند. تعداد اردوهای رشته تنیس بسیار زیاد است اما فدراسیون تعداد کمی را برگزار می کند. راه موفقیت این فدارسیون تنها این است که استعدادیابی کنند. در خیلی از زمینه ها ضعف داریم. متأسفانه از پایه برای تنیسورها برنامه ریزی صحیح صورت نمی گیرد.

سرمربی سابق تیم ملی درباره عملکرد فدراسیون اظهار کرد: در حال حاضر در فدراسیون تنیس همان افرادی که در 16 سال پیش بودند درحال فعالیت هستند. وقتی افراد تغییر نمی کنند طبیعتا نتایج و ایده ها نیز تغییری نمی کنند. چگونه وقتی تغییری ایجاد نمی کنند نتیجه متفاوت می خواهند؟ همه چیز به سبک و سیاق قبلی است و هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است. 20 سال است رئیس کمیته آموزشی فدراسیون تنیس یک نفر است عملکرد خوبی نیز ندارد با این حال همچنان جایگاه خود را دارد. عزیزی گفته بود تغییراتی خواهیم داشت اما باز دیدیم همان افراد و همان نتایج. طبق یک چرخه افراد انتخاب می شوند و تنها در خود فدراسیون جا به جا می شوند.

عزیزی پیگیر مسائل نیست

احمدوند خاطرنشان کرد: در زمان های گذشته در این باره زیاد اعتراض می کردم اما بعد از گذشت مدتی دیدم که نه تأثیری دارد و نه گوش کسی به ما بدهکار است. سید امیر برقعی مدیر ایرانی توسعه فدراسیون جهانی تنیس در غرب و آسیای میانه همچنان مانند 16 سال پیش در پست خود فعالیت می کند. به دلیل جایگاه او در ITF نفع مردم را نادیده می گیرند. مطالبه جامعه تنیس یکسری تغییراتی است که ایده های جدیدی روی کار بیاید. عزیزی نه خودش پیگیر این مسائل است نه اجازه می دهد کسی پیگیری کند و اخبار را به بیرون بدهد. برادر داوود عزیزی 20 سال است که رئیس هیئت تنیس همدان است. انتخاب افراد در فدراسیون تنیس طبق هیچ نظمی نیست و با مشورت همان افراد داخل سیستم است. سال ها است که عزیزی می گوید کسی را نداریم که جای برقعی بگذاریم. باید بگویم که اگر به جای برقعی چوب می گذاشتید مفید تر بود. برقعی اصلا ایران نمی ماند. هر هفته یک کشور خارجی است و در همه زمینه های فدراسیون نیز اظهار نظر می کند. نتیجه عملکرد ها را نیز می بینیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته