دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 11:58

واکنش حافظ منافع ایران در مصر به نتیجه مذاکرات دوحه

واکنش حافظ منافع ایران در مصر به نتیجه مذاکرات دوحه
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره می‌گوید همانگونه که قابل‌پیش‌بینی بود، مذاکرات دوحه نتیجه‌ای نداشت و بیشتر به وقت‌کشی برای به تعویق انداختن پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی شباهت داشت.
کد خبر : 928089

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد سلطانی‌فرد» رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره، در واکنش به نتیجه نشست دوحه با تمرکز بر حصول آتش‌بس در غزه، گفت: دارند برای تعویق پاسخ مشروع ایران به تجاوز آشکار رژیم اسرائیل در نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران زمان می‌خرند.

همچنین، وی امروز شنبه ۲۷ مرداد درباره مذاکرات دوحه که یکی از رهبران حماس آن را «اتلاف وقت» خوانده بود، گفت: همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت.

روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه، دوحه میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود، مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید باید بر توافق قبلی متمرکز بود.
براساس بیانیه صادره، ادامه این مذاکرات بزودی در قاهره از سرگرفته می‌شود.
 
این مذاکرات پس از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس در تهران برگزار شده است، اقدامی تروریستی که ایران اعلام کرد بابت آن پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به رژیم اسرائیل خواهد داد و به گفته کارشناسان، آمریکا و کشورهای عربی امیدوارند آتش‌بس، ایران را از انتقام‌گیری منصرف کند.
 
مقامات اسرائیلی معتقدند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، برای نجات حیات سیاسی خود تمایلی به پایان جنگ ندارد و رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره هم می‌گوید که اگر نتانیاهو آتش‌بس را با شرایط متعادل بپذیرد، باید با قدرت خداحافظی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته