دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 10:47
حجت‌الاسلام خیری:

هویت ملی و مذهبی ورزشکاران ایرانی در المپیک محقق شد/ المپیک فرصتی برای تمدن‌سازی

هویت ملی و مذهبی ورزشکاران ایرانی در المپیک محقق شد  المپیک فرصتی برای تمدن‌سازی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه المپیک می‌تواند فرصتی برای تمدن‌سازی باشد، گفت: هویت ملی و مذهبی ورزشکاران ایرانی در المپیک محقق شد.
کد خبر : 928056

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و استاد تمام جامعه‌شناسی در نشست علمی با عنوان «تحلیل معنایی رفتار ورزشکاران المپیکی» که به همت انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه علمیه در واحد قم برگزار شد با اشاره به ارتباطات میان فرهنگی با چاشنی غلبه فرهنگی، المپیک را فرصتی برای تمدن‌سازی برشمرد و گفت: تاریخ نشان داده که همواره ایرانیان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، بنابراین ورزشکاران ایرانی در المپیک از این فرصت استفاده کردند تا هویت ملی و مذهبی ورزشکاران محقق شد و نشان دادند که المپیک می‌تواند فرصتی برای تمدن‌سازی باشد.

رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش قدرت فرهنگ و سیاست افزود: در رفتار ورزشکاران علاوه بر «روش»، با «سلوک» ورزشکاران مواجه هستیم که «روش» خنثی و «سلوک» جهت‌دار است و می‌تواند انسانی یا غیرانسانی باشد و عقلانیت نیز ابزاری و ارزشی شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و استاد تمام جامعه‌شناسی تأکید کرد: سلوک ورزشکاران ایرانی «عقلانیت ارزشی» است که با عنوان پهلوانی از آن یاد می‌شود.

خیری با اشاره به اینکه امروز هویت یک مسئله جهانی است، ادامه داد: جوامعی کامیاب هستند که دارای فرهنگ باعظمت‌تری باشند؛ براین اساس ایران همواره تاریخ‌ساز و الگوی جبهه مقاومت بوده، بنابراین بروز هویت ملی و مذهبی ورزشکاران ایرانی را در المپیک شاهد هستیم که در آن سرمایه اجتماعی، خودباوری فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته