دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عليرضا كاظمی از كف مدرسه بدون هيچگونه رانت سياسی به مدارج بالاتر رسيده است

عليرضا كاظمی از كف مدرسه بدون هيچگونه رانت سياسی به مدارج بالاتر رسيده است
مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: علیرضا کاظمی دقیقا از کف مدرسه، پله پله بدون هیچگونه رانت سیاسی، حزبی و گروهی بالا آمده است و کاملا مشرف به امور تربیتی است چیزی که در بدنه آموزش و پرورش به تقویت بیشتر نیاز دارد.
کد خبر : 928028

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو  با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتخاب علیرضا کاظمی به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، با توجه به مشکلات منابع انسانی، منابع مالی و به منظور تقویت نقش آموزش و پرورش، بهترین گزینه مورد نظر از بین گزینه‌های کاندید که تأکید بر آموزشی و پرورشی بودن،   وجود داشت علیرضا کاظمی هستند.

وی ادامه داد: علیرضا کاظمی دقیقا از کف مدرسه، پله پله بدون هیچگونه رانت سیاسی، حزبی و گروهی بالا آمده است و کاملا مشرف به امور تربیتی است چیزی که در بدنه آموزش و پرورش به تقویت بیشتر نیاز دارد. چرا که دانش آموزان را همیشه به سمت آموزش صرف، حفظیات و کتاب‌هایی که خیلی از نظر محتوا ضعیف شدند، بردیم.

مجاوری با اشاره به اینکه شاخص ایران در توسعه منابع انسانی همیشه یک شاخص بسیار خوبی بوده است، گفت: اگر با همان فرمان فعلی پیش برویم واقعا در آینده با مشکل خاصی مواجه خواهیم شد. پس به منظور افزایش جایگاه و ارتقای سطح شاخص توسعه انسانی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم که مطمئن هستم آقای کاظمی با برنامه‌های خوب، پشتکار، توانمندی، اطلاع و آگاهی کاملی که دارد می‌تواند بهترین رویکرد را نسبت به بحث شاخص توسعه انسانی ایران داشته باشد.

وی اضافه کرد: علیرضا کاظمی از نظر شاخص توسعه انسانی باید به جایگاه و مقام معلم ارزش قائل شود و برایش ارزش ایجاد کند بیش از آنکه در گذشته بوده است؛ به همین علت یکی از شاخص‌ها بحث شاخص توسعه انسانی است.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش افزود: علیرضا کاظمی به عنوان معلم، مدیر و رئیس اداره آموزش و پرورش تایباد در یک منطقه نسبتا محروم کشور بوده است بعد در اداره خراسان رضوی کارشناس شده است و به تدریج مدیرکل استان بوده است؛ به همین دلیل کاملا به امور آموزشی اطلاع  کامل دارد و از نظر فکری و ذهنی بسیار اعتقاد به آموزش‌های مهارتی و ارتقای سطح هنرستان‌ها دارد. از سوی دیگر در برنامه هفتم هم اشاره بسیار زیادی در بحث آموزش توسعه مهارتی صورت گرفته است و  علیرضا کاظمی در این موضوع هم می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که باید یک وزیر و یک مدیر ارشد و عالی وزارت آموزش و پرورش به آن تسلط داشته باشد، بحث منابع مالی و منابع انسانی است؛ علیرضا کاظمی در سال‌هایی که بنده در بودجه وزارت آموزش و پرورش بودم، به عنوان معاون اداری و پشتیبانی خراسان رضوی در جلسات، کمیسیون‌ها و کارگاه‌های ما شرکت می‌کرد و جزو دو، سه معاونی بود که واقعا به صورت ریز و دقیق در جزئیات منابع مالی و انسانی ورود می‌کرد و تسلط خیلی خوبی داشت به همین دلیل من فکر می‌کنم با توجه به این سه رویکرد، آموزشی، پرورشی و مالی، فرد شایسته‌ای برای وزارت باشد.

مجاوری افزود: علیرضا کاظمی در کنار ویژگی که بیان کردم، متعهد، پاک دست و ساده زیست است و تعاملات خوبی با همه معلمان و فرهنگیان دارد. بنده حدود ۲۵ سال است که ایشان را می‌شناسم و از این بابت فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است که بتواند آن عقب ماندگی‌هایی که طی چند سال گذشته اتفاق افتاد چه در بعد منابع انسانی، چه در بعد مالی، چه از نظر آموزشی و پرورشی را با برنامه‌ریزی مناسب رفع کند. چون یک انسان معتقد و عملگرا به کار تیمی است.

وی تصریح کرد: مطمئن هستم به عنوان فردی که ۳۰ سال در حوزه برنامه‌ریزی، بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی کار کردم، علیرضا کاظمی می‌تواند یکی از وزرای خوب بعد از انقلاب باشد و یک تحول و تغییرات خیلی خوبی را در سیستم وزارت آموزش و پرورش از بُعد آموزشی، پرورشی و نیروی انسانی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته