دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1403 - 09:28
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

دانشگاه آزاد یزد تولید پوشاک را علاوه بر مدارس سما در کشور گسترش دهد

دانشگاه آزاد یزد تولید پوشاک را علاوه بر مدارس سما در کشور گسترش دهد
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یزد تولید پوشاک را علاوه بر مدارس سما در کشور گسترش دهد، گفت: این دانشگاه باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد تا پوشاک کشور را تأمین کند.
کد خبر : 927916

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی درراستای تولید پوشاک مدارس را اقدامی مثبت برشمرد و گفت: وضعیت تولید پوشاک در کشور مناسب نیست؛ این در حالی است که فرصت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت بالای ۸۵ میلیون نفر در کشور، نیاز زیادی به تولید محصولات در حوزه پوشاک دارد که فعالیت در این زمینه منجر به درآمدزایی، رشد تولید و اشتغال دانش‌آموختگان در رشته‌های مرتبط با این صنعت خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به تشریح وضعیت پوشاک کشور پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر سالانه میلیارد‌ها دلار پوشاک از کشور‌های مختلف مانند ترکیه و چین وارد کشور می‌شود که این موضوع خروج ارز از کشور، ضربه به اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

ناصری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی آغاز کرده و باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد و تولیدات خود را به غیر از پوشاک مدارس در سایر زمینه‌های این صنعت در کشور گسترش دهد.

وی در ادامه پیشنهاد کرد که باید در زمینه کشاورزی دانشگاه اقدامات مؤثری انجام داد، چراکه محصولات کشاورزی رابطه مستقیمی با رزق و روزی مردم دارد و در مسیر بهبود امنیت غذایی و بهداشت کل جامعه نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام داد و در جلسات تأکید بیشتری بر رشد فعالیت‌های فرهنگی باشد.

ناصری درباره تقویت مدارس سما و بها دادن به گرایش علوم انسانی در این مدارس گفت: فارغ‌التحصیلان این گرایش در شغل‌هایی مانند قضاوت، معلمی، استاد دانشگاه مشغول به کار می‌شوند و نقش به‌سزایی در هدایت و رشد تربیتی و فرهنگی جامعه دارند، بنابراین نقش تفکر و تعقل را در حل مسائل جامعه باید تقویت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته