دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تدوین آیین‌نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین دانشگاه‌های کشور

تدوین آیین‌نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین دانشگاه‌های کشور
مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از تدوین چند آیین نامه در حوزه دانشجویی برای اولین بار در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر : 927868

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل دانشور در دومین روز نشست معاونین دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج گفت: اسکان در سراهای دانشجویی فاقد آیین نامه در سطح ملی بود  و تدوین این آئین نامه از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر بعد از جلسات متعدد کارگروه مربوطه، پیش نویس آن آماده شده و پس از چکش کاری نهایی در هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی که به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می شود ظرف هفته های آینده به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان همچنین از آماده نمودن آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین برای اولین بار در دولت سیزدهم خبر داده و گفت: اشتغال دانشجویان به صورت پراکنده به عنوان کار دانشجویی یا همیار دانشجو انجام می‌گرفت که همین موضوع هم در آئین نامه سابق  دارای مشکل جدی در زمینه حق الزحمه پرداختی برخوردار بود. دکتر دانشور ادامه داد: در آئین نامه سابق مبالغ پرداختی برای کار دانشجویی دانشجویان ناچیز و برای هریک ساعت کار  دانشجوی دکتری ۵ هزار تومان و این رقم در مقطع کاردانی ۵۰۰ تومان تومان بود که این ارقام در آئین نامه اصلاحی همیار دانشجو در دولت سیزدهم برای هر ساعت کار دانشجوی دکتری به ۲۵ هزار تومان و برای دانشجوی مقطع کاردانی به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود میزان فعالیت همیاران دانشجویی در ماه  از ۸۰ ساعت به ۱۰۰ ساعت افزایش یافت ضمن اینکه اگر  دانشجو متاهل و یا دانشجوی استعداد درخشان باشد ضریب پرداختی برای هر ساعت فعالیت ۱.۵ برابر افزایش یافت.

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان بیان کرد: در کنار اصلاح آئین نامه همیار دانشجو برای دانشجویان فعال در حوزه امور اجرایی داخل دانشگاه و در راستای اصلاح رویکرد دانشجویان از صرفا اشتغال در امور اجرایی دولتی به مشاغل غیر دولتی، آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین در دستور کار سازمان امور دانشجویان قرار گرفت. 

دانشور عنوان کرد: در این آیین نامه تسهیلات متنوع حمایتی از دانشجویان اشتغال آفرین در نظر گرفته شده است و در پایان سال جاری جشنواره ای ملی در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد و از عزیزان دانشجوی اشتغال آفرین با حضور مقامات ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجلیل خواهد شد. 

وی یادآور شد در هفتادو چهارمین نشست معاونان دانشجویی آئین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و پس از اصلاحیه نهایی تا پایان تابستان سال جاری به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

دانشور ادامه داد: آیین نامه دیگری که جای خالی آن در سطح ملی محسوس بود و دانشگاهها ناچار بودند تصمیمات پراکنده و جزیره ای در این حوزه داشته باشند، آئین نامه تغذیه دانشجویی بود که به لطف خدای عزیز و در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و بعد از جلسات متعدد کارشناسی پیش نویس آن در کار گروه مربوطه نهایی شد و پس از اخذ نکات مورد نظر معاونان دانشجویی در نشست هفتاد و چهارم در دانشگاه یاسوج ظرف دو هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: با عنایت به رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم مبنی بر جذب  دانشجویان بین الملل، معاون امور بورس و دانشجویان بین المال سازمان امور دانشجویان در خصوص الزامات جذب دانشجوی بین المال در هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی در دانشگاهها که در دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است؛ سخن خواهد گفت. 

دانشور یادآور شد در روز دوم هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه یاسوج، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با موضوع تدوین آئین نامه بازی های بومی محلی دانشجویان و مدیر کل شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویان در خصوص ساختار ادارت اداره های شاهد و ایثارگر دانشگاهها سخن خواهند گفت. 

هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ مردادماه سال جاری به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش عالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته