دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲۵ هزار ظرفیت ملکی به خوابگاه‌های دانشجویی کشور اضافه شد

۲۵ هزار ظرفیت ملکی به خوابگاه‌های دانشجویی کشور اضافه شد
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: حدود ۲۵ هزار ظرفیت جدید خوابگاه‌های ملکی و حدود ۳۱ هزار ظرفیت جدید (ملکی، استیجاری، وقفی، خیرساز و اجاره به شرط تملیک) به مجموعه‌ی خوابگاه‌های دانشجویی کشور اضافه شده است.
کد خبر : 927770

به گزارش آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان به همراه معاونین این صندوق در هفتاد و چهارمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه یاسوج از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ مرداد در حال برگزاری می‌باشد، گزارش عملکرد سه ساله صندوق رفاه دانشجویان را ارائه کرد.

گنجی در این نشست که به منظور برنامه ریزی و ارائه راهکار‌هایی مناسب برای بازگشایی شایسته‌تر دانشگاه‌ها در سال تحصیلی پیش رو در حال برگزاری است، گزارشی کامل از عملکرد مطلوب صندوق رفاه دانشجویان طی سه سال گذشته ارائه داد و در ادامه معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به هم اندیشی و ارائه نظرات و راهکار‌هایی در خصوص این عملکرد پرداختند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به اقدامات حائز اهمیت این صندوق در خصوص مساعدت برای برطرف شدن مشکلات خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌های دانشجویی با تخصیص مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰۰۰ ظرفیت جدید خوابگاه‌های ملکی و حدود ۳۱۰۰۰ ظرفیت جدید (ملکی، استیجاری، وقفی، خیرساز و اجاره به شرط تملیک) به مجموعه‌ی خوابگاه‌های دانشجویی کشور اضافه شده است.

 گنجی تأکید کرد: در طول حدود ۳ سال خدمت در صندوق رفاه دانشجویان تعداد بیش از ۱۲۵ بازدید از دانشگاه‌های سراسر کشور توسط شخص رئیس صندوق رفاه دانشجویان و در مجموع، بیش از ۱۵۰ بازدید توسط مدیران صندوق رفاه دانشجویان انجام گرفته و مسائل و مشکلات رفاهی دانشجویان به طور دقیق احصا شده است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در صندوق رفاه دانشجویان که قطعا با نظر مساعدت به دانشگاه‌ها در جهت افزایش رفاه دانشجویان عزیز بوده است، برگرفته از ماموریت‌های مهم صندوق رفاه دانشجویان در محور‌های کمک به بهبود وضعیت تحصیلی و معیشت دانشجویان کم بضاعت در زیرشاخه‌هایی چون: پرداخت مازاد شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بوده است، همچنین کمک به تعمیر و تجهیز و ارتقاء سطح خوابگاه‌های دانشجویی در جهت تامین محل اسکان و ایجاد امنیت روان و آسایش و رفاه برای دانشجویان دور از خانواده بوده که با احساسی ایمن و با آرامش به تحصیل خود بپردازند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان افزود: از منظری دیگر نیز در خصوص اهمیت وضعیت رفاه دانشجویان، این صندوق به افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل، اهتمام مضاعف داشته به گونه‌ای که این وام در شهر‌های کوچک از ۱۵ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان و در شهر‌های بزرگ از ۲۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان و در تهران نیز از ۲۵ میلیون به ۲۰۰ میلیون افزایش یافته است.

لازم به ذکر است؛ امینی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان و  حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان نیز در این نشست با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص عملکرد خود گزارشاتی با محتوای رفاهیات دانشجویان ارائه نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته