دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1403 - 15:32

باید به سوی نسل دانشگاه با نمای کارآفرینی و خلاقیت حرکت کرد

باید به سوی نسل دانشگاه با نمای کارآفرینی و خلاقیت حرکت کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت: باید از نسل دانشگاه‌های اول، دوم و سوم بگذریم به سوی نسل دانشگاه با نمای نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت حرکت کرده و مجموعه را به سمت جدید سوق دهیم.
کد خبر : 927857

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، خبرنگاران و حامیان طبیعت شهرستان‌های ممسنی و رستم که در این واحد دانشگاهی برگزار شد گزارشی از عملکرد واحد ممسنی درحوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی ارائه و به تبیین ماموریت جامعه دانشگاهی، اصحاب رسانه در مقایسه با رسالت ذاتی آنها پرداخت.

 وی افزود: رسالت خبرنگاری برگرفته از حوزه ایثار و فداکاری است و خبرنگاران همواره در صحنه‌های سخت جمع آوری خبر، مشقت‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی خواستار تعامل بیشتر خبرنگاران با این واحد دانشگاهی شدند و بیان کرد: از انعکاس اخبار و رویداد‌های واحد ممسنی و انتقادات سازنده که موجب رشد و بالندگی دانشگاه می‌شود، استقبال می‌کنیم. با توجه به اهمیت روز خبرنگار جایگاه اصحاب رسانه را در این روز باید برای اذهان عمومی به منصه ظهور برسانیم و با تکریم و قدردانی از خبرنگاران اهمیت آنان را به مردم نشان بدهیم.

کریمی عنوان کرد: در حوزه سازمانی رسالت سازمانی مشخص بوده و مأموریت کاری یک درجه از ساختار سازمانی مهمتر است. رسالت دانشگاه، آموزش، پژوهش و حفظ ارتقای فرهنگ است و مجموعه دانشگاهیان باید در مسبر و برآیند این سه حوزه مهم تلاش و کوشش کنند.

وی مطرح کرد: اگر مسئله اصلی دانشگاه، دانش بود اکنون باید به سمت مسئله توانایی حرکت کنیم و در این راستا، محور توانایی، مهارت است و باید از نسل دانشگاه‌های اول، دوم و سوم بگذریم به سوی نسل دانشگاه با نمای نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت حرکت کرده و مجموعه را به سمت جدید سوق دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی اضافه کرد: اگر ساختار و فعالیت‌های دانشگاه را در ذهن خود ترسیم کنیم، دانش مهمترین رسالت ذاتی دانشگاه بوده و اصولا فردی که دارای دانش زیادی باشد به فرد دانا معروف است.

کریمی گفت: در حوزه مأموریت دانشگاه باید نسبت به رفتار جامع در سطح دانشگاه پاسخگو باشیم. مأموریت خبرنگاران نسبت به رفتار جامعه در حوزه خبررسانی پاسخگو بودن است و در این زمینه رسالتی به عهده دارند که انتظار می‌رود به دقت نگریسته شود و به‌صورت کاملتر جوابگو باشند؛ زیرا قلم زدن باید عالمانه و متناسب با شرایط جامعه باشد.

به گزارش آنا، در پایان خبرنگاران درباره مسائل و مشکلات فراروی این قشر و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی سخنانی بیان کردند و در پایان به خبرنگاران و حامیان طبیعت از طرف دانشگاه لوح قدردانی و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته