دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رگبار، رعد و برق و تگرگ، مهمان ناخوانده کشور

رگبار، رعد و برق و تگرگ، مهمان ناخوانده کشور
با اعلام سازمان هواشناسی در برخی از استان‌ها برای امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق، تگرگ و تندباد موقتی وجود دارد.
کد خبر : 927790

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد، وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و تندباد موقتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و غروب روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات زاگرس جنوبی، ارتفاعات شمال غرب شامل اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود بنابراین در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی لحاظ شود.

همچنین مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی کوهستان‌های کشور خبر داد و بر لزوم اجتناب از کوهنوردی در ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و خراسان شمالی تاکید کرد.

طبق اعلام این مرکز فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات مشرف به دامنه‌های شمالی البرز همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و خراسان شمالی به‌ویژه طی جمعه شدت بیشتری دارد و رگباری و شدید پیش‌بینی شده است بنابراین اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه ها در این مناطق توصیه می شود. کاهش دید افقی و عمودی در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال غرب با مخاطره انحراف از مسیر همراه است.

با توجه به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ، به‌ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب، انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

طبق این گزارش در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

آسمان ارتفاعات شمالی تهران نیز پنجشنبه آفتابی و گاهی افزایش سرعت وزش باد و جمعه نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته