دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باران‌های جنوبی پدیده مهم امروز

باران‌های جنوبی پدیده مهم امروز
با اعلام سازمان هواشناسی امروز در استان‌های جنوبی هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی هستیم.
کد خبر : 926696

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز شنبه بیستم مرداد، در غرب هرمزگان، جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

فردا (یکشنبه) گذر موج دامنه کوتاه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود. همچنین در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. دوشنبه نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش بینی می‌شود.

سه شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین در شمال هرمزگان و جنوب کرمان، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

چهارشنبه در خراسان شمالی، شمال هرمزگان، و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

آسمان امروز تهران کمی ابری همراه با وزش باد است که در برخی ساعت‌ها بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۴۰ و کمینه دمای آن ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته