دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جیمز کامرون و علاقه شدید به ساخت تمام فیلم‌های «آواتار»؛

اگر با اتوبوس تصادف کردم، شخص دیگری آن‌ها را کارگردانی کند!

اگر با اتوبوس تصادف کردم، شخص دیگری آن‌ها را کارگردانی کند!
جیمز کامرون، کارگردان ۶۹ ساله هالیوود، اعلام کرد که علاقه دارد قسمت‌های چهارم و پنجم مجموعه فیلم‌های «آواتار» را نیز خودش کارگردانی کند، این آثار قرار است در سال‌های ۲۰۲۹ و ۲۰۳۱ منتشر شوند!
کد خبر : 927549

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جیمز کامرون کارگردان شناخته شده کانادایی که فیلم‌های مهمی همچون «ترمیناتور»، «تایتانیک»، «آواتار»، «آواتار؛ راه آب» و... را در کارنامه پربار خود دارد، در مصاحبه اخیر اشاره‌ای به پروسه ساخت مجموعه فیلم‌های «آواتار» کرده است که قطعا برای دوستداران این دنیای جذاب، صحبت‌های جالب توجهی محسوب می‌شود.

 پس از موفقیت عظیم و باورنکردنی قسمت اول آواتار در سال ۲۰۰۹، (که این فیلم را تا به امروز در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داد) کامرون تصمیم گرفت تا ۴ قسمت دیگر از این سری فیلم را بسازد. اولین قسمت از این دنباله‌ها، «آواتار؛ راه آب» (Avatar the Way of Water) بود که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و آن نیز با موفقیت بزرگی در باکس آفیس جهانی روبرو شد و توانست در دسته معدود فیلم‌هایی قرار بگیرد که  فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار را تجربه می‌کند.

باتوجه به پایان‌بندی باز قسمت دوم، بسیاری از مخاطبان مجموعه فیلم‌های آواتار در انتظار سومین قسمت آن هستند، قسمتی که بخش‌هایی از آن همزمان با قسمت دو فیلمبرداری شد و پروسه تولیدش تقریبا همزمان با قسمت دوم بود. طبق اعلام قبلی قرار است سومین قسمت «آواتار» ماه دسامبر ۲۰۲۵، به صورت جهانی منتشر شود و از حالا باید آن را یکی دیگر از مدعیان رکوردشکنی در گیشه جهانی دانست.

اما جیمز کامرون اخیراً به پروسه تولید قسمت‌های چهارم و پنجم این فیلم اشاره کرده و تلویحاً اعلام کرده است که خودش علاقه‌مند است کارگردانی این آثار را نیز برعهده داشته باشد، آن هم در شرایطی که صحبت‌هایی از احتمال کناره‌گیری او از کارگردانی این قسمت‌ها به میان آمده بود.

کامرون در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر وقتی از او درباره کارگردانی دو قسمت آخر آواتار سوال پرسیده شد، پاسخ داد: باید جلوی من را بگیرند تا از کارگردانی این سری دست بکشم. من انرژی زیادی دارم و عاشق کارم هستم. چرا نباشم؟ تازه داستان آنها نوشته شده و من یک ماه پیش، هر دوی آنها را بررسی کردم. داستان‌های هیجان‌انگیز و فوق‌العاده‌ای هستند. باید ساخته شوند. اگر من با یک اتوبوس تصادف کنم و ریه‌هایم از کار بیافتند، شخص دیگری باید آنها را کارگردانی کند!

بدون شک جیمز کامرون یکی از قدرتمندترین و موفق‌ترین کارگردان‌های تاریخ هالییود در زمینه تولید آثار تجاری و پرطرفدار است. در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، از چهار عنوان اول، سه اثر را کامرون کارگردانی کرده و این نشان می‌دهد که این کارگردان شناخت دقیقی از مخاطب سینما دارد و به خوبی بلد است همه سلیقه‌ها را به تماشای پرده نقره‌ای بکشاند.

مجموعه فیلم‌های آواتار نیز حالا از مهم‌ترین فرنچایزهای مورد انتظار دوستداران سینما هستند. سومین قسمت آن با عنوان «آواتار: آتش و خاکستر» قرار است سال آینده میلادی اکران شود و قسمت ۴ و ۵ این سری در نقاط مختلفی از تولید هستند و در سال‌های ۲۰۲۹ و ۲۰۳۱ منتشر می‌شوند. به گفته‌ی کامرون، فیلم‌های Avatar تماماً درگیرکننده هستند و اجازه کارگردانی هیچ پروژه دیگری را به سازنده نمی‌دهند. اگر سومین قسمت این مجموعه نیز به جذابی دو قسمت اول آن باشد، باید گفت سازندگان آواتار نباید روی این مسئله ریسک کنند و کارگردان دیگری را جایگزین چهره بزرگی همچون جیمز کامرون کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته