دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هادی حق بین عنوان کرد؛

اثر مستقیم قطعی برق در اجرای پروژه شهید شوشتری

اثر مستقیم قطعی برق در اجرای پروژه شهید شوشتری
هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: یک فاز پروژه شوشتری از «پل‌های ثامن» تا «تختی» تا دهه فجر تمام می‌شود. اگر تا پایان شهریور توافقات انجام بشود تا پایان این دوره از مدیریت شهری اتصال به بسیج انجام خواهد شد.
کد خبر : 927513

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که پروژه یادگار امام قرار است که چه اثراتی در شهر تهران داشته باشد، گفت: این پروژه می‌تواند مورد بحث برای ساعت‌ها و روز‌ها قرار بگیرد. پروژه یادگار موضوعات زیرسطحی خیلی نهفته‌ای دارد. تاثیر این بزرگراه کاملا در پایتخت مشهود است. این پروژه به لحاظ اجرا بسیار پیچیده بود و حدود ۱۲ سال از ورود به آن می‌گذرد و از ابتدا با معارضان جدی مواجه بود.  

وی ادامه داد: یادگار امام یکی از سخت‌ترین پروژه‌های شهر بود که مقیاس پروژه به لحاظ طول شاید ۹ کیلومتر باشد ولی به اندازه آزادراه‌های خارج شهری از ما انرژی می‌گیرد. گره پروژه طی توافقاتی که در این دوره با نهاد‌های گوناگون انجام شد باز شد.  

حق‌بین با بیان اینکه یک پایه پل فقط ۳ ماه زمان می‌برد تا در این پروژه عملیاتی و بسترسازی بشود، اظهار کرد: این را باید به کل پروژه تعمیم داد. این پروژه یک پروژه عادی ۹ کیلومتری نیست. ضمن اینکه در کنار عملیات اجرایی طرح ده سال پیش را برای بهینه سازی بازنگری می‌کنیم.  

معاون شهردار تهران گفت: همین الان در ۴ پروژه اساسی تغییرات اساسی در طرح‌ها داشتیم که باعث کنترل زمان و هزینه شده است. هدف ما برای تکمیل این پروژه تا پایان این دوره از مدیریت شهری است. دو مسیر آیت الله سعیدی و پل جهتی غرب به شمال بزرگراه یادگار امام تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و تا یک سال آینده فاز به فاز تقدیم شهروندان خواهد شد. میدان جی یکی از فاز‌های گشایش ترافیکی این پروژه است که مسیر جنوب به شمال در محدوده خیابان دستغیب تا اواخر مهرماه بازگشایی بشود.  

وی درباره این سوال که میدان فتح چه زمانی به نتیجه خواهد رسید گفت: میدان فتح یک تقاطع سه سطحی است که ۵ پل دارد که همه در دست اجراست. دو پل از زیر خاک درآمده و ۳ پل هم در حال ساخت است. اجرای عملیات آن ۸ همت هزینه دارد. ضمن اینکه یک همت به دلیل بازنگری طرح پیشین بتوان صرفه جویی کرد. هزینه کلی آن حدود ۱۲ همت ارزیابی می‌شود.  

حق بین درباره پروژه شوشتری هم اظهار کرد: همین الان در کل کشور موضوع زمان بندی قطعی برق تاثیر گذار است. در پروژه‌های عمرانی خصوصا شوشتری هم همینطور است. بک تیم آسفالت در آنجا مستقر شده است و عملا مسیر در تحویل ما قرار دارد ولی چند نقطه کماکان مشکل دارد. یک فاز پروژه شوشتری از «پل‌های ثامن» تا «تختی» تا دهه فجر تمام می‌شود. اگر تا پایان شهریور توافقات انجام بشود تا پایان این دوره از مدیریت شهری اتصال به بسیج انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته