دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پنج ماه اخیر رقم خورد؛

کشف ۱۵ تن مواد مخدر و ۱۳ میلیون قلم داروی قاچاق در مرزبانی فراجا

کشف ۱۵ تن مواد مخدر و ۱۳ میلیون قلم داروی قاچاق در مرزبانی فراجا
فرمانده مرزبانی فراجا آخرین اخبار کشفیات و تحولات مربوط به این نهاد انتظامی را تشریح کرد.
کد خبر : 927182

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا نشست خبری سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز برگزار شد.

گودرزی در ابتدای سخنانش در بحث ساماندهی مرزنشینان عنوان کرد: در جلساتی با وزارت کشور، همیشه پشتیبان و مدافع عزیزان مرزنشین هستیم. کارت‌های پایش الکترونیکی برای مالکین شناور‌ها و ملوانان طراحی کردیم. بیش از ۴۰ هزار شناور در دریا‌های ما در جنوب و شمال حضور دارد و ما به دنبال پایش دقیق و سیستمی این شناور‌ها هستیم. دیگر مرزنشیان برای گرفتن کارت می‌توانند از طریق سامانه‌هایی که برایشان طراحی شده استفاده کنند. البته برخورد ما با کسانی که قصد ایجاد اختلال در اقتصاد کشور دارند کاملا جدی است.

فرمانده مرزبانی فراجا در رابطه با برنامه‌های مرزبانی برای پیاده‌روی اربعین گفت: ما بیشترین تلاشمان را گذاشتیم که در رفت و آمد زائرین مشکلی پیش نیاید. اتفاقات ضد امنیتی را کنترل می‌کنیم. اما ماموریت ما در کنگره عظیم اربعین برقراری نظم و حفظ امنیت برای زائرین است. ما مهمانانی از کشور‌های دیگر هم داریم که تامین امنیت ان‌ها نیز برای ما توفیق الهی است. از توان حداکثری سازمانی استفاده می‌کنیم و با نهاد‌های مرتبط در ارتباط هستیم. ما به فکر تسهیل گری حرکت زائرین داریم. دیپلماسی ما هم بسیار فعال است و از ابتدای سال تا امروز ۱۱۶ نشست با عراقی‌ها داشتیم. نیرو‌های کمکی و خدمات رسان را در مرز‌های شرقی و غربی کشور قرار دادیم به نیت بدرقه و استقبال از زائران عزیز.

وی افزود: وزاری کشور ایران و عراق صحبت‌هایی داشتند و قرار است ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از عراق به کشور ما بیاید و فکر می‌کنم تا تهران هم بیایند و زائران را تا عراق ببرند. در اقدامات گذرنامه و عبور از مرز زائران همه مقدمات انجام شده و مرزبانان لحظه شماری می‌کنند به مرز‌ها بروند تا خدمتگذار زائران باشند. هم در دریا، برای مسیر آبادان به بصره، هم در مرز‌های شلمچه و چذابه. ما از ترکیه و آذربایجان هم زائرانی داریم.

فرمانده مرزبانی فراجا عنوان کرد: ما در زمینه هوشمندسازی برنامه‌های زیادی داریم و انواع سامانه‌های برد بلند زمینی و ساحلی استفاده می‌کنیم. انضباط بخشی به تردد شناور‌ها و پایش لحظه‌ای مرز‌ها بررسی می‌شود و از مرکز هم قابل رویت است. با سامانه پلیس من برای مرزنشینان تسهیلات خوبی قرار داده شده است. در خصوص ساماندهی اتباع غیرمجاز هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم و این عزیزان باید تا پایان سال کشور ما را ترک کنند. ما هزینه‌ای از کسی نگرفتیم و غین عزیزان از همه امکانات کشور ما مثل بهداشت و درمان و سوخت و... استفاده کردند. اما باید این دوستان قه کشور‌های خود برگردند، چون این خواسته مردم ایران است.

گودرزی در رابطه با کشفیات مرزبانی در سال گذشته نیز گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌ها کشف شده. ۱۲۱۵ قبضه سلاح عمدتا جنگی در درگیری با قاچاقچیان کشف و ضبط شده که ۲۳ درصد افزایش داشتیم. بیش از ۱۵ تن مواد مخدر کشف شده و ما با شاهد افزایش ۹۸ درصدی مواد مخدر صنعتی داشتیم. ۲۹۷ سوداگر مرگ دستگیر شدند و ۳۸۰۰ قاچاقچی کالا نیز دستگیر شدند. ۶۹ نفر لز اشرار، معاندین و قاچاقچیان به هلاکت رسیدند. بیش از ۱۰ میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق و ۱۷ هزار دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف شده که افزایش ۱۶ برابری داشته است. امسال ۱۶۸ دستگاه وسیله نقلیه، خودرو‌های لوکس و ماشین آلات راه سازی داشتیم. انواع دارو‌های قاچاق هم داشتیم که قریب به ۱۳ میلیون قلم داروی قاچاق کشف و ضبط کردیم که نسبت به سال گذشته ۷ برابر شده است.

وی گفت: ما در حال احداث، مرمت و بازسازی جاده‌های مرزی هستیم. تمام مرز‌ها را مجهز قه فیبر نوری می‌کنیم. ما ۸۶۳ کیلومتر نیز رمل برداری کردیم که رفت و آمد‌ها در مرز راحت باشد. ۵۰ برجک ظرف ماه‌های آینده ایجاد می‌شود. ارتش و سپاه هم ما را یاری می‌دهند تا مرز‌ها را دیوارکشی، فنس کشی کنیم و اقدامات هوشمندسازی را انجام دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا درباره اخبار منتشر شده از برخورد مرزبانی با پدیده کوله‌بری نیز گفت: برخی  افراد  از افرادی که امنیت کشور را خدشه دار کرده اند دفاع ناحق می‌کنند. کوله‌بران ناخودآگاه امنیت کشور را خدشه دار می‌کنند. در قانون جدید هم آمده که کوله بری منسوخ است و تاجران باید پس از خرید کالا در کشور‌های دیگر، کالاهایشان را از مبادی قانونی وارد کنند. حالا اگر این کار را نکنند و خودشان وارد کنند، این کار قاچاق است. مسئولین و افرادی که نسبت به کشته شدن کوله بران اعتراض می‌کنند باید سوال کنند که علت این اتفاق چه بوده. ما ۷ بازارچه مرزی ایجاد کردیم تا تاجران از طریق این بازارچه‌ها اجناس خود را وارد کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته