دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعزام سومین گروه خادمان موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عراق

اعزام سومین گروه خادمان موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عراق
آیین اعزام سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به کربلای معلی برگزار شد.
کد خبر : 927216

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین اعزام سومین گروه کاروان خادمین موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به کربلای معلی جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) در عمود ۷۰۷ طی مراسمی صبح امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در حسینیه شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

محمدمهدی حسن‌زاده مسئول موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این مراسم با بیان اینکه توفیق خادم امام حسین را نمی‌توان شمرد، به اهمیت مقام نوکری زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: خادم باید در این راه همچون زوّار، هر سختی‌ای را به جان بخرد و گوی سبقت را برباید.

وی افزود: ایجاد امنیت روحی برای زائرین، حُسن خلق با زائرین و همدلی با زائرین و دوری از عُجب از وظایف و ویژگی‌های خادمین زوّار امام حسین علیه السلام است.

حسن‌زاده تصریح کرد: هیچ کس ما را به اجبار در این مسیر قرار نداده است و اینها همه از ارادت و سعادت برآمده است؛ پس هر گاه در اجرای این امر خسته شدید، از خدای متعال و امام (ع) تقاضای همت کنید، که ایشان خود مُمِدُّالهِمَم هستند و همت‌ها را یاری می‌کنند و خدایی ناکرده در مواجهه‌ی با رفتار‌های غیر عرفی بعضی از زائرین، تُرش‌رویی نکنیم و همواره گشاده‌رو باشیم، زیرا اینجا منبع شهد و شیرینی و لذتِ ملاقات است و میعادگاه عاشقان، از هر قشر و فرهنگی که باشند.

مسئول موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همچنین با اعلام اینکه دو آیین اذن خادمی و آیین شکر خادمی از برنامه‌های موکب است که سال جاری به برنامه‌های جانبی اضافه شده است افزود: همزمان با آغاز خدمت رسانی به زوار آیین اذن خادمی و با پایان آن آئین شکر خادمی برای نخستین بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته