دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 15:32

جابه‌جایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین تا ۲۲ مرداد

جابه‌جایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین تا ۲۲ مرداد
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از هشت‌هزار و ۳۲۶ سفر از ۱۶ مرداد تا پایان ۲۲ مرداد، راهی سفر اربعین شده‌اند.
کد خبر : 927499

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدکمال هادیانفر در جلسه هماهنگی حمل‌ونقل جاده‌ای زائران اربعین افزود: سفر‌های اربعین در سال جاری با سفر‌های تابستانی مصادف شده است و این موضوع عزمی جدی‌تر را برای مدیریت سفر‌ها می‌طلبد.

وی ادامه‌داد: بر اساس پیش‌بینی‌های موجود، زائران ایرانی اربعین بین ۴.۵ تا ۴.۶ میلیون نفر خواهند بود و بر اساس این پیش‌بینی، دولت از مردم تقاضا دارد که به دلیل فشار جدی بر حمل‌ونقل عمومی، از خودرو‌های شخصی استفاده کنند.

هادیانفر در ادامه با اشاره به این که در مجموع بیش از یک میلیون نفر از اتوبوس‌ها استفاده خواهند کرد، گفت: بخشی از مسافران نیز از راه‌آهن استفاده می‌کنند و تعدادی هم از حمل‌ونقل هوایی استفاده خواهند کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امسال پرواز‌های نجف با افزایش همراه شده است، گفت: در کل یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز رفت و یک هزار و ۵۰۰ پرواز برگشت برای سفر‌های اربعین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت دریایی نیز امسال به کار گرفته شده است و با تکیه بر این ظرفیت می‌توان یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ نفر را به صورت روزانه از شلمچه به بصره منتقل کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش بر این است که فشار بر حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که موضوع ایمنی بسیار جدی است، بیان‌داشت: در مسیر رفت مشکل خاصی وجود ندارد و برای مسیر برگشت نیز باید تلاش‌ها به کار گرفته شود تا سفر اربعین به بهترین نحو مدیریت شود.

ایجاد استراحتگاه در مرز‌ها برای رانندگان

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست گفت: از روز ۱۶ مرداد تا پایان روز ۲۲ مرداد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از هشت‌هزار و ۳۲۶ سفر راهی سفر اربعین شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده مسافران به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند، گفت: باید تلاش‌ها بیش از پیش انجام شود که مزیت‌های مرز‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مدیریت مطلوب‌تری را در مرز مهران داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه‌داد: امسال در مرز‌ها استراحتگاه‌هایی برای رانندگان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم رضایت رانندگان را بیش از پیش جلب کنیم.

وی اضافه‌کرد: موضوع دیگری که امسال می‌تواند به عنوان اقدامی شاخص شناخته مشود این است که بنا شده استان‌های نزدیک به پایانه‌های مرزی، اعزام ناوگان سواری به این مناطق برای جابه‌جایی زائران داشته باشند.

شهرکی ثانوی افزود: ازاین‌رو تصمیم بر آن شده است که استان لرستان ۲۰۰ دستگاه، استان همدان ۳۰۰ دستگاه، استان قزوین ۱۰۰ دستگاه، استان گلستان ۱۰۰ دستگاه، استان زنجان ۱۰۰ دستگاه و استان کرمانشاه ۴۰۰ دستگاه از ناوگان سواری خود را در اختیار زائران اربعین قرار دهد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در مجموع امیدواریم که روزانه ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری استان‌ها در مرز‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته