دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالهی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

برخی صاحبان معادن از پرداخت میلیاردی مشارکت‌های اجتماعی طفره می‌روند

برخی صاحبان معادن از پرداخت میلیاردی مشارکت‌های اجتماعی طفره می‌روند
نماینده مردم اهر و هریس گفت: معادن فعال موظف هستند که میلیارد‌ها تومان از اعتبارتخصیصی محل مشارکت‌های اجتماعی معادن را در توسعه و عمران منطقه‌های خود هزینه کنند که متاسفانه برخی از آنها با ترفند‌های مختلف و کمترین هزینه به امور خدماتی و عمومی از پرداخت حق و حقوق قانونی طفره می‌روند.
کد خبر : 927483

بیت اله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بر اساس قانون، معادن فعال موظف هستند که میلیارد‌ها تومان از اعتبارتخصیصی از محل مشارکت‌های اجتماعی معادن را در توسعه و عمران منطقه هزینه کنند که متاسفانه برخی از آنها با ترفند‌های مختلف و کمترین هزینه به امور خدماتی و عمومی و بعضا" اشخاص از پرداخت حق و حقوق قانونی طفره می‌روند که باید بصورت شفاف پرداختی‌های خود را از محل مسئولیت اجتماعی اعلام و افکار عمومی را قانع کنند.

نماینده مردم اهر و هریس افزود: متاسفانه این معادن با وجود اینکه مسیر‌ها و راه‌های روستایی را با تردد ماشین آلات و کامیون‌های سنگین تخریب کرده اند و اقدامات اساسی و زیر بنایی برای ساماندهی از سوی این معادن صورت نگرفته و نارضایتی اهالی و روستا‌های مسیر تردد آنها را فراهم کرده اند که اخیرا جلسه‌ای که با مدیران مس انجرد داشتیم مجاب شده اند با هماهنگی اداره راهداری نسبت به احداث جاده استاندارد و دو بانده اقدام نمایند.

به گفته عبدالهی؛ یکی از خواسته‌های قانونی و بحق کارکنان شریف معدن مس سونگون که در طول شبانه روز همه روزه در این مسیر تردد می‌کنند، احداث جاده دوبانده، چهارخطه مسیر اهر ورزقان است که این مسیر در فصل گردشگری و زمستان شاهد تصادفات متعدد وخونین می‌باشد که البته پیگیر هستیم باکمک وهمیاری مسئولین دوشهرستان شاهد اختصاص اعتبار از سوی شرکت مس برای اجرای این پروژه و اتصال آن اتوبان ورزقان نوردوز باشیم.

خروجی آب تصفیه خانه اهر باید در خود شهرستان اهر مصرف شود

معادن فعال

عبدالهی بر استفاده و مدیریت بهینه روان آب شهرستان با ارائه راهکار‌های کارشناسی تاکید کرد و افزود: این شهرستان علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان از محل سد ستارخان ضرورت دارد در جهت تامین آب صنعتی بخصوص معادن منطقه برنامه جدی داشته باشد و با اتخاذ تدابیر لازم وصرفه جویی در مصرف آب، برای تامین آب صنایع معدنی از خروجی فاضلاب اهر استفاده نمایند.

وی افزود: اخیرا شرکت آب وفاضلاب استان جهت انتقال خروجی آب فاضلاب اهر به یکی از معادن همجوار قراردادی منعقد کرده که این امر خلاف منافع شهرستان بوده و باید این قرار داد با معادن فعال شهرستان از جمله معدن مس انجرد منعقد گردد که در این خصوص نیز شرکت مهر اصل اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی تشکیل مجمع توسعه پایدار را برای بهره مندی از نظرات تخصصی و دیدگاه‌های کارشناسی افراد نخبه و باتجربه با محوریت توسعه منطقه را مورد در خور توجه عنوان کرد وبر ضرورت تشکیل آن تاکید کرد.

عبدالهی بخش‌های معدن، گردشگری، کشاورزی و صنعت از محور‌های مهم توسعه شهرستان در راستای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و برتلاش مضاعف و همراهی همه ادارات و نهاد‌ها با اولویت حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی ادارات با بهانه‌های بی مورد موجبات نارضایتی و انصراف سرمایه گذاران را سبب شده اند.

وی همچنین از اخذ مجوز لازم برای توسعه بیمارستان باقر العلوم اهر خبر داد و افزود: با پیگیری‌های لازم یکصد تخت جدید به تخت‌های بیمارستان اضافه می‌شود که با عملیاتی شدن این آن علاوه بر توسعه تخت‌های شاهد توسعه سایر امکانات بهداشتی و درمانی و نیروی انسانی خواهیم بود و در کنار آن پیگیر بیمارستان دوم نیز هستیم.

وی در پایان خواستار همراهی بانک‌ها و ادارات دولتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی شد وگفت: متاسفانه برخی ادارات رفتار خوبی با مردم و سرمایه گذاران ندارندما‌ها خودمان را رئیس میدانیم و انتظار داریم مردم از ما منت کشی کنند در حالیکه اصل کشور متعلق به مردم است وخدمت به مردم بزرگترین افتخار برای همه ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته