دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 10:32

آمریکا برای قانع‌کردن ایران، ترکیه را واسطه کرد

آمریکا برای قانع‌کردن ایران، ترکیه را واسطه کرد
خبر‌ها حاکی از آن است که واشینگتن از همه متحدانش که به‌نوعی با تهران مراوده دارند، ازجمله ترکیه خواسته است که ایران را به انصراف از عدم پاسخ به اسرائیل ترغیب کنند.
کد خبر : 927393

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «جف فلِیک» سفیر آمریکا در آنکارا می‌گوید که ایالات متحده از ترکیه و سایر متحدانی که با ایران رابطه دارند خواسته که تهران را برای تنش‌زدایی در سطح منطقه قانع کنند.

او دراین‌باره مدعی شد: از همه متحدانمان که هرگونه رابطه‌ای با ایران دارند می‌خواهیم که آنها را به کاهش تنش ترغیب کنند و این شامل حال ترکیه هم می‌شود.

فلیک افزود: آنها (متحدان) هم هرچه در توان دارند انجام می‌دهند تا از عدم تشدید تنش اطمینان حاصل کنند و حتی به نظر می‌آید بیش از ما به اینکه تنش‌ها بالا نمی‌گیرد، اطمینان خاطر دارند.

او درعین‌حال با اشاره به تنش‌های میان سران ترکیه و اسرائیل گفت آنکارا به‌طور مستقیم در مذاکرات آتش‌بس غزه مشارکت نداشته، اما در تدارکات این گفتگو نقش بازی کرده است.

طی شب گذشته، سران انگلیس، آلمان و واتیکان طی تماس‌های تلفنی جداگانه با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران، خواستار انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل شدند.

رژیم صهیونیستی ۱۰ مرداد 1403 در اقدامی تروریستی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را که برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته