دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 10:01

مصاحبه «ترامپ» و «ماسک» در شبکه ایکس هدف حمله سایبری قرار گرفت

مصاحبه «ترامپ» و «ماسک» در شبکه ایکس هدف حمله سایبری قرار گرفت
پخش زنده گفت‌وگوی دوستانه نامزد جمهوری‌خواه آمریکا و مالک شبکه اجتماعی ایکس به دلیل حمله سایبری با نقص فنی مواجه و با ۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.
کد خبر : 927373

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه رقابت ۲۰۲۴ آمریکا قرار بود برای یک بازه زمانی دوساعته مصاحبه‌ای دوستانه با «ایلان ماسک» کارآفرین حوزه فناوری و مالک ایکس و تسلا داشته باشد و به همین دلیل هم بود که شب گذشته بعد از ۴ سال غیبت، دوباره به شبکه ایکس (توئیتر سابق) بازگشت. بااین‌حال، این مصاحبه به دلیل نقص فنی با ۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.

اگرچه ترامپ کل ماجرا را به شوخی گرفت و مدعی شد که این کاستی بابت تلاش تعداد کثیری از مخاطبان (۱.۳ میلیون نفر) برای دسترسی به پخش زنده مصاحبه است، ماسک نظر متفاوتی داشت و درجا با انتشار پیامی در ایکس نوشت: «به نظر می‌رسد یک حمله سایبری دی‌دی‌اواس (DDOS) بزرگ به ایکس شده است. در حال کار برای متوقف کردن آن هستیم.»

او افزود: «در بدترین حالت، با تعداد کمتری از شنوندگان، پخش زنده را ادامه می‌دهیم و گفتگو را بعداً منتشر می‌کنیم.»

«دی‌دی‌اواس» (DDOS) نوعی حمله سایبری است که در آن مهاجمان با ارسال حجم زیادی از درخواست‌ها به یک سرور یا شبکه، سعی می‌کنند آن را از دسترس خارج کنند یا عملکرد آن را مختل کنند.

ایلان ماسک خود را رأی‌دهنده‌ای مستقل معرفی می‌کند. وی در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ از «جو بایدن» دموکرات مستأجر فعلی کاخ سفید حمایت کرد، اما در خصوص کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ از همان ابتدا راه خود را مشخص کرد و به اردوگاه جمهوری‌خواهان پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته