دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 17:04

آیا بیت کوین به اوج جدید خواهد رسید؟

آیا بیت کوین به اوج جدید خواهد رسید؟
بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در دنیا، همیشه در مرکز توجه بازار‌های مالی قرار داشته و نوسانات قیمتی آن تاثیرات گسترده‌ای بر بازار‌های جهانی دارد.
کد خبر : 927323

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در دنیا، همیشه در مرکز توجه بازارهای مالی قرار داشته و نوسانات قیمتی آن تاثیرات گسترده‌ای بر بازارهای جهانی دارد.

سوالی که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده این است که «آیا بیت کوین به اوج جدیدی خواهد رسید؟».

به گفته تحلیلگران، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش سرمایه‌گذاری خواهد بود. به خصوص خرید بیت کوین در میان نوجوانان و جوانان روبه افزایش است.

کشورهایی مانند چین و کره امسال نقش مهمی در ارزش ارزهای دیجیتال ایفا کردند. اخبار ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین قیمت آن را به شدت کاهش داد، اما بیت کوین توانست پس از مدت کوتاهی روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

خرید بیت کوین پس از هاوینگ 2024

عواملی مانند هاوینگ (کاهش نرخ استخراج بیت کوین)، بکارگیری توسط موسسات مالی، تلاش بانک‌های مرکزی در سراسر جهان برای وضع مقررات سرمایه گذاری در بیت کوین و تحولات اقتصادی در جهان، همگی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند. بعد از چهارمین هاوینگ ۹۶.۸۷۵ درصد از بیت کوین های موجود در جهان استخراج خواهند شد و پاداش ماینرها به ۳.۱۲۵ بیت کویت برای هر بلاک چین کاهش یافت. اما این امکان نیز وجود دارد که مانند حرکت صعودی در هاوکینگ قبلی، قیمت بیت کوین بتواند سقف جدیدی در محدوده ۷۴.۹۶۷ دلار ثبت کند.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ در آوریل 2024 از بالاترین قیمت قبلی خود فراتر خواهد رفت. در عین حال تحلیل‌های دیگر حاکی از آن است که در صورت ادامه روند صعودی، اوج بعدی بازار در بازه زمانی ۲۶۶ تا ۳۱۵ روز پس از هاوینگ رخ دهد.

با همه این اوصاف شرایط بازار هر لحظه می‌تواند تغییر کند و پیش‌بینی‌ها به عدم ایجاد اختلالات اقتصادی بزرگ و ادامه نظارت‌های وبسایت سهام یعنی (ADVFN) بستگی خواهد داشت. در حالی که خوش‌بینی برای رسیدن بیت کوین به اوج‌های جدید در سال 2024 وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران باید از نوسانات ذاتی آگاه باشند و قبل از تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری، تحقیقات کاملی انجام دهند.

پیش بینی های خرید بیت کوین

پیش بینی های خرید بیت کوین

جالب است بدانید که شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری برنستاین (Bernstein) بعد از جهش اخیر در قیمت بیت کوین، برای یک اوج تاریخی جدید با قیمت ۱۵۰ هزار دلار تا اواسط سال ۲۰۲۵ به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد. تحلیل‌گران این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند که در ماه‌های پس از هاوینگ شاهد یک روند صعودی چشم‌گیر در بازار بیت کوین باشیم.

سال ۲۰۲۴ آغازی برای روند صعودی بزرگی در بازار بیت کوین است. زیرا رویدادی که سرمایه‌گذاران منتظرش بودند در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد. هاوینگ معمولا با رشد ارزش ارزهای دیجیتال همراه است و در آن پاداش استخراج بلاک‌های جدید در شبکه بیت کوین نصف می‌شود.

انتخابات آمریکا و خرید بیت کوین

در کنار تاثیر هاوینگ روی قیمت لحظه ای بیت کوین باید در انتظار تاثیرات نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا روی قیمت این ارز نیز باشیم. جالب اینجاست که نماینده‌های ریاست جمهوری هردو ارادت خاصی به بیت کوین دارند. ترامپ و رابرت کندی جونیور هر دو از حامیان کریپتو هستند؛ حتی رابرت کندی جونیور قصد دارد بخشی از ذخیره کشور را به خرید این ارز اختصاص دهد. حمایت دولت از بیت کوین، زمینه ساز افزایش پذیرش و قیمت آن می‌شود.

در پایان

در مجموع عوامل مختلفی بر اینکه «بیت کوین اوج جدیدی را خواهد دید یا خیر» تاثیرگذار هستند. اما پیش‌بینی دقیق نیاز به منابع معتبر دارد. با این حال احتمال زیادی وجود دارد که طبق الگوی صعودی در طول هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین بتواند سقف جدیدی را ثبت کند. بنابراین بهتر است سرنوشت بیت کوین در سال 2024 را براساس قیمت‌های فعلی ارزیابی نکنید و به یاد داشته باشید که بیت کوین تازه گرد هاوینگ را از خود تکانده است و باید در ماه‌های آتی شاهد قدرت نمایی این ارز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته