دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 15:10

ترکیه برای بیرون رفتن از سوریه شرط گذاشت

ترکیه برای بیرون رفتن از سوریه شرط گذاشت
وزیر دفاع ترکیه می‌گوید آنکارا نمی‌تواند بدون انجام توافق بر سر قانون اساسی جدید سوریه، برگزاری انتخابات در این کشور و امضای توافقنامه تأمین امنیت مرزی از شمال سوریه خارج شود.
کد خبر : 927278

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه به خبرگزاری «رویترز» گفته است چنانچه شرایط مساعد به وجود بیاید، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط، دیدار مقام‌های آنکارا-دمشق در سطح وزرا امکان‌پذیر خواهد شد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در پاسخ به اشتیاق «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای دیدار با همتای سوری، «بشار اسد» گفته بود تنها به شرطی حاضر به انجام این کار است که موضوع بحث آنها بر مسائل کلیدی ازجمله خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه متمرکز باشد.

بااین‌حال، گولر در مصاحبه با رویترز مدعی شد که ترکیه تنها در صورتی از خاک سوریه عقب می‌نشیند که سوریه قانون اساسی جدیدی تدوین کند، انتخابات برگزار کند و مرز‌ها را تحت کنترل دربیاورد.

گولر با اشاره به اینکه نشست‌ها با سوریه می‌تواند در مکان‌های موردتوافق دوجانبه انجام شود، گفت: این دیدار‌ها می‌تواند در قالب جلساتی با حضور وزیران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته