دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1395 - 13:54

خاورمیانه بزرگترین تامین‌کننده نفت ژاپن شد

واردات نفت خام ژاپن از کشورهای خاورمیانه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١٠درصد افزایش یافت تا کشورهای خاورمیانه بزرگترین تامین کننده نفت خام این کشور باشند.
کد خبر : 92722

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، واردات نفت خام ژاپن در ماه آوریل با حدود سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به میانگین سه میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز رسید که افزایش تقاضای داخلی پالایشگاههای این کشور به عنوان مهمترین دلیل این امر عنوان شده است.


این میزان افزایش نخستین بار طی پنج سال گذشته تا کنون به وقوع پیوسته است.


براساس گزارش اخیر وزارت تجارت و صنعت ژاپن، واردات نفت خام این کشور از عربستان در ماه آوریل، با ٣٨ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به میانگین یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است که یک حد نصاب جدید از ده سال پیش تاکنون به شمار می رود.


همچنین واردات نفت خام ژاپن از عراق در همین ماه به بالاترین سطح خود از اوت ٢٠١١ تاکنون افزایش یافت و به میانگین ١٦٧ هزار بشکه در روز رسید که این رقم حدود ٦ برابر بیشتر از میزان واردات نفت ژاپن از عراق در آوریل پارسال بود.


به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، درماه آوریل ٢٠١٦ حدود ٨٧,٦ درصد از مجموع واردات نفت خام ژاپن از کشورهای خاومیانه صورت پذیرفته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ١٠ درصد بیشتر است.


انتظار می رود با برطرف شدن مشکل بیمه نفتکشها، واردات این کشور از ایران در ماههای مه و ژوئن امسال بار دیگر به سطوح قبلی نزدیک شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب