دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 12:09

چگونگی تحقق بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه آزاد بوشهر

چگونگی تحقق بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه آزاد بوشهر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر چگونگی تحقیق بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 927210

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در بیست و دومین جلسه هیئت امنای این دانشگاه با بیان اینکه توسعه و پیشرفت دانشگاه در حوزه درآمد غیرشهریه‌ای، یکی از اهداف دانشگاه است، اظهار کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در تهران با حضور دکتر طهرانچی با انجام اصلاحاتی تصویب و در جلسه کمیسیون دائمی هیئت امنای استان تأیید و برای اجرا در جلسه امروز مطرح می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از آمار‌های دانشگاه استان و واحد بوشهر، عنوان کرد: ۶ هزار و ۵۷۳ دانشجو در واحد بوشهر و ۱۶ هزار و ۸۲۰ دانشجو در واحد‌ها و مراکز استان، ۱۸۷ کارمند در واحد بوشهر و ۳۲۷ کارمند در استان، ۱۲۳ عضو هیئت علمی در واحد بوشهر و ۲۰۹ عضو هیئت علمی در استان، ۹۳ رشته آموزشی در بوشهر و ۴۰۱ رشته تحصیلی در همه مقاطع در استان، ۲۵۱ دستیار آموزشی و ۲۵ عضو هیئت عمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه ایجاد مجموعه‌ای یکپارچه و مجموع در شهر بوشهر مورد تأکید سازمان مرکزی دانشگاه است، توضیح داد: یکی از چالش‌های دانشگاه آزد اسلامی در استان بوشهر، نبود مجتمع یکپارچه در شهر بوشهر بوده که با توجه به تعداد دانشجویان از نیاز‌های مهم است. با ضرب‌الاجل به دنبال اختصاص زمین و ساخت بوده و از این رو نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم.

چگونگی تحقق بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه آزاد بوشهر

رازقی با اشاره به پیش‌بینی ۳۹۸ میلیارد تومان برای بودجه سال آینده دانشگاه درباره چگونگی تحقق بودجه گفت: ۲۵۱ میلیارد معال ۶۳ درصد از شهریه دانشجویی، ۴۱ میلیارد تومان معادل ۱۱ درصد از بخش‌های غیرشهریه‌ایی شامل اجاره اماکن، حوزه آبزیان، دوره‌های کوتاه‌مدت، ۸۳ میلیارد معادل ۲۳ درصد از محل تبدیل به احسن، ۸ میلیارد شامل دو درصد از طرح‌های برون دانشگاهی، ۹.۸ میلیارد شامل سه درصد از سرا‌ها و ۳.۶ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی است.

وی درباره تخصیص بودجه نیز توضیح داد: ۱۱۶ میلیارد شامل ۳۰ درصد حقوق کارکنان، ۹۵ میلیارد معادل ۲۵ درصد حقوق و دستمزد اعضای هیئت علمی، ۶۸ میلیارد معادل ۱۷ درصد خدمات و پشتیبانی و ۳۱ میلیارد معادل ۸ درصد هزینه هی بخشی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای از شاخص‌های مهم و مورد توجه استان سازمان مرکزی است که در بودجه لحاظ شده، عنوان کرد: تحقق این مهم با توجه به ظرفیت‌های استانی و دانشگاهی، دور از دسترس نیست و باید در این زمینه هدفمند، تلاش کرد.

به گزارش آنا، بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با حضور مسئولان با دستور جلسه بررسی، تصویب و پیش‌بینی بودجه سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، بررسی و تعیین تکلیف مطالبات سنوات قبل از سال ۱۳۹۰ در راستای بند ۲ ماده ۳ سیاست‌های احکام بودجه‌ای و بررسی نحوه اجرای ساختمان آموزشی و اداری جدید دانشگاه در بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته