دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 09:25

فعال‌سازی و توسعه طرح‌های آبزی‌پروری توسط دانشگاه آزاد

فعال‌سازی و توسعه طرح‌های آبزی‌پروری توسط دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: سازمان مرکزی دانشگاه درصدد فعال‌سازی و توسعه طرح‌های آبزی‌پروری بوده و با ارائه منابع مالی یا معرفی سرمایه‌گذار به دنبال تحقق این مهم است.
کد خبر : 932942

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر درباره فرآیند‌های اجرایی و عملیاتی طرح آبزیان و آبزی‌پروری دانشگاه آزاد اسلامی در ۳ شهرستان استان بوشهر با اشاره به آغاز سال مالی دانشگاه و پیش‌بینی‌های انجام‌شده در بودجه دانشگاه استان اظهار کرد: در بودجه‌ریزی امسال این دانشگاه اقداماتی برای ایجاد و بهره‌برداری از طرح آبزی‌پروری در شهر دلوار، دیر و دیلم پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه آبزی‌پروری و آبزبان بسیار مورد تأکید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه شخصاً از طرح‌های اعلام شده استان‌ها بازدید کرد، توضیح داد: سازمان مرکزی دانشگاه درصدد فعال‌سازی و توسعه طرح‌های آبزی‌پروری بوده و با ارائه منابع مالی یا معرفی سرمایه‌گذار به دنبال تحقق این مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه با توجه به نگاه ویژه و مساعد سازمان به دنبال جذب این فرصت در راستای بهره‌برداری از منابع آبی استان است، اضافه کرد: ثمره این فعالیت‌ها نه تنها برای دانشگاه؛ بلکه برای استان بوشهر خواهد بود. بی‌شک انجام امور عام‌المنفعه بیش از همیشه نیازمند نگاه متعهدانه مسئولان و مدیران استانی است.

رازقی با بیان اینکه افق برنامه‌های دانشگاه عبور از شهریه محوری و کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای است، عنوان کرد: در برنامه‌های کلان دانشگاه در هر استان، منوط و معطوف به بوم و ظرفیت‌های هر استان بوده و در استان بوشهر هم فعالیت‌های وابسته به نخل، نفت و گاز و انرژی، دریا و آبزیان مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با اعلام سازمان مرکزی دانشگاه، مجوز سرمایه‌گذاری به‌صورت اختصاصی یا کنسرسیومی برای فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول هر منطقه، ارائه شده، عنوان کرد: هرچند آمار‌های محصولات تولیدی از ظرفیت‌های استان بسیار شگفت‌انگیز بوده؛ اما بازهم بسیاری از منابع راکد مانده و می‌توان با اجماع و هم‌افزایی این تولیدات را بیشتر، گسترده‌تر و به‌روزتر کرد.

عبدالرحیم پذیرا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز بیان کرد: این استان به همراه استان هرمزگان، خوزستان، گیلان و چند واحد دیگر عضو کارگروه آبزی‌پروری دانشگاه بوده و تصمیمات کلان دانشگاه درباره آبزی‌پروری در این کارگروه اتخاذ می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها درباره رفع نیاز‌های شیلات استان بوشهر در جلسات آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب