دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 10:35
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر :

هزینه در دانشگاه قطعاً سرمایه‌گذاری است

هزینه در دانشگاه قطعاً سرمایه‌گذاری است
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر گفت: اگر اعتقاد داریم که دانشگاه، محور توسعه بوده، باید حمایت شود. هزینه در دانشگاه، قطعاً سرمایه‌گذاری است.
کد خبر : 927187

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه هیئت امنا، عالی‌ترین مکان تصمیم‌گیری در مجموعه‌هاست، اظهار کرد: هیئت امنا به تصمیمات اتخاذشده، جهت می‌دهد. هیئت امناء متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی بوده و قطعاً اعضای حقیقی با نگاه عالی و مترقی به جایگاه علم و فناوری، منجر به بهبود فعالیت‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه نگاه مساعد و حمایتی مسئولان ارشد استان بوشهر، آموزش عالی را متحول می‌کند، عنوان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌توان تغییرات کلانی را ایجاد کنند. بزرگ‌ترین صنایع نفتی در این استان قرار داشته و بیشترین سهم مسئولیت اجتماعی در این بخش فراهم شده که مبلغ بسیار بالایی است. پیشنهاد می‌شود بخشی از این سهم به آموزش استان و به‌ویژه آموزش عالی اختصاص یابد که می‌تواند، گره‌گشای بسیاری مسائل باشد.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با توجه فعالیت کاری خود، مطالباتی از استان دارند، مطرح کرد: اگر اعتقاد است که دانشگاه، محور توسعه بوده، باید حمایت شود. هزینه در دانشگاه، قطعاً سرمایه‌گذاری است.

مدرسی با تأکید بر اینکه مدیریت دانشگاه‌ها نباید گرفتار اعتبارات جزئی برای انجام فعالیت‌ها باشند، اضافه کرد: ظرفیت بالایی در دانشگاه‌ها وجود دارد، بی‌شک توجه‌ها باید به دانشگاه، متعالی و حمایتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته