دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 10:18

آینده کشور با تربیت شاگردان اندیشمند بیمه می‌شود

آینده کشور با تربیت شاگردان اندیشمند بیمه می‌شود
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: اگر دانشگاه‌ها شاگردانی اندیشمند را تربیت کنند، آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بیمه خواهد شد.
کد خبر : 927175

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عباس دشتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: رسالت دانشگاه، تربیت شاگردانی بوده که آینده نظام در اختیار آنان است، اگر موفق باشند و شاگردانی اندیشمند را تربیت کنند، آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بیمه خواهد شد.

وی به وسعت نظر و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: دانشگاه خلیج‌فارس در سال‌های نخستین فعالیت، فقط دانشکده بود؛ اما با حمایت مقام معظم رهبری، وسعت قابل توجه‌ای گرفت از این‌رو مسئولان وقت در دیدار با رهبر انقلاب، درخواست کردند که نام ایشان را بر این دانشگاه بگذارند, اما رهبر انقلاب با مخالف با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه در کنار سواحل خلیج‌فارس، پیشنهاد نام‌گذاری خلیج‌فارس را برای دانشگاه ارائه فرمودند که استنباط معظم له چنین بود که در سوی دیگر خلیج‌فارس، دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد که این دانشگاه باید با جلوگیری از خروج دانشجو از کشور، بتواند از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نیز دانشجو جذب کند تا دانشگاه با نام خلیج‌فارس، گام‌هایی را برای جهان اسلام بردارد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با برشمردن ظرفیت‌های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اگر درصدد داشتن دانشگاهی در تراز بین‌الملل هستیم، دانشگاه نیازمند حمایت، توجه و همراهی بیشتر است. همان‌طور که در دستور جلسه نیز اشاره شده، پراکندگی زیرساخت‌ها با توجه به سابقه، ظرفیت علمی و تعداد دانشجویان، زیبنده این دانشگاه نیست. این ضعف‌ها، علاوه بر ایجاد خلل در مسیر پیشرفت علمی دانشگاه، موجب کاهش اعتبار دانشگاه استان خواهد شد.

حجت‌الاسلام دشتی، ایجاد و فعال‌سازی شورای عالی دانشگاه‌های استان بوشهر را یک ضرورت به‌منظور ایجاد همگرایی میان دانشگاه‌ها و اشتراک ظرفیت‌ها و توانمندی برشمرد.

ترسیم مسیر متعالی در آموزش عالی استان بوشهر

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز با اشاره به حضور مدیران ارشد استانی و دانشگاهی گفت: جلسه امروز اندیشمندان دانشگاهی و استانی را گرد هم آورده تا بتوان مسیری متعالی را در آموزش عالی استان ترسیم کرد.

آینده کشور با تربیت شاگردان اندیشمند بیمه می‌شود

حجت‌الاسلام مسعود داستار ادامه داد: راهبری نظم فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی در سطح استان، با رهنمود‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان صورت می‌گیرد و تعالی مراکز آموزشی و علمی استان، متأثر از حمایت‌های این دو مجموعه ارشد استان است.

وی با تأکید بر اینکه برای فعالیت‌های دانشگاه باید افقی بلند ترسیم کرد، مطرح کرد: هیئت امنا، پشتوانه مدیریت دانشگاه استان بوده امید است تصمیمی ارزنده گرفته شود تا زمینه‌ساز خدماتی ارزشمند برای دانشگاه و تعالی علم در استان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته