دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 10:29

آکسیوس: ایران ظرف چند روز آینده آماده حمله مستقیم است

آکسیوس: ایران ظرف چند روز آینده آماده حمله مستقیم است
جامعه اطلاعاتی اسرائیل در مواجهه با حربه ایران برای مبهم نگه داشتن زمان و نحوه انتقام از رژیم صهیونیستی به گمانه‌زنی روی آورده، اما تأکید می‌کند که اوضاع همچنان سیال و نامعلوم است.
کد خبر : 927185

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه نوشت که جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین ارزیابی خود به این برآورد رسیده که ایران در انتقام از خون شهید «هنیه» احتمالاً ظرف چند روز آینده، اسرائیل را مستقیم هدف قرار خواهد داد.

حتی ادعا شده که این حمله پیش از آغاز دور تازه مذاکرات آتش‌بس غزه که برای روز پنجشنبه تدارک دیده شده است، انجام خواهد شد.

بااین‌حال، یک منبع آگاه به آکسیوس گفت که شرایط همچنان سیال (غیرقابل‌پیش‌بینی) است.

منابع اطلاعاتی اسرائیل هفته پیش گفته بودند که ایران هنوز درباره زمان و نحوه انتقام تصمیم قطعی نگرفته است.

بااین‌حال، ادعا می‌شود که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی دیروز با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، به او تأکید کرده که تدارکات نظامی ایران حاکی از آمادگی این کشور برای حمله در ابعادی وسیع است.

همچنین در همان حال که رسانه‌های غربی می‌کوشند درباره تأثیر منفی پاسخ ایران بر روند حصول آتش‌بس بزرگ‌نمایی کنند، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل تأکید می‌کند که حق دفاع مشروع ایران هیچ ارتباطی با روند مذاکره غیرمستقیم اسرائیل-حماس ندارد و تهران امیدوار است پاسخ در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.

ارزیابی‌های قبلی حول این احتمال بود که محور مقاومت حمله‌ای چندجانبه را علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، اما اینکه ایران، حزب‌الله یا سایر گروه‌های مقاومت هم‌زمان دست به حمله بزنند مشخص نیست.

گزارش آکسیوس در حالی منتشر شده که پیشتر هم رسانه‌ها و حتی مقام‌های آمریکا گمانه‌زنی‌هایی را درباره تاریخ حمله انتقام‌جویانه ایران مطرح می‌کردند. برای مثال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته قبل گفته بود که «احتمالاً ایران امشب حمله می‌کند».

اما تا این لحظه، ایران نشان داده که عجله‌ای برای انتقام‌جویی ندارد و ترجیح می‌دهد با مبهم نگه داشتن زمان و نحوه پاسخ‌گویی، دشمن را به لحاظ روانی فرسوده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته