دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 10:25
معاون دانشگاه آزاد مراغه عنوان کرد؛

تقویت ارتباط دانشجویان با صنایع در دانشکده مهارت و کارآفرینی

تقویت ارتباط دانشجویان با صنایع در دانشکده مهارت و کارآفرینی
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه عنوان کرد: وجود دانشکده مهارت و کارآفرینی در این دانشگاه با محور مهارت‌آموزی دانشجویان، طرح‌های پویش و صدرا زمینه را برای ایجاد ارتباط دانشجویان با صنایع و بازار کار هموار کرده است.
کد خبر : 927183

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرید حسینی منسوب معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در نشست هم‌اندیشی هدایت تحصیلی با مشاوران و مدیران مدارس شهرستان مراغه اظهار کرد: دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی باید نیازی از نیاز‌های جامعه را رفع کند.

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر شخصی که از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل می‌شود باید به درجه‌ای از دانش و مهارت برسد که نیازی از نیاز‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی یا اقتصادی جامعه را رفع کند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه تأکید کرد: تبدیل دانشجو از علم‌محوری به مسئله مهارت‌محوری از اهداف جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

حسینی منسوب متذکر شد: وجود دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با محور مهارت‌آموزی دانشجویان، طرح‌های پویش و صدرا زمینه را برای ایجاد ارتباط دانشجویان با صنایع و بازار کار هموارتر کرده است.

وی عنوان کرد: ایجاد رشته براساس نیاز منطقه، تحصیل همزمان در دو رشته، پیوستگی تحصیل از پیش‌دبستانی تا دکتری، رویکرد پژوهشی و مهارتی دانشجویان از ظرفیت‌ها و نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی مراغه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مراغه هم با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جوامع گفت: آموزش و پرورش نهاد تربیتی و آموزشی جامعه بوده و پیش زمینه برای ورود به دانشگاه است.

صادق انوریان عنوان کرد: عدم هماهنگی و همکاری ارگان‌های آموزشی و پرورشی در جامعه و هدایت ناصحیح تحصیلی آسیب جدی به آینده جوانان و بنیان خانواده‌ها می‌زند.

وی اضافه کرد: بومی‌سازی تحصیلات عالیه متناسب با نیاز منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و تحصیل فرزندان در شهر خود تأثیر بسزایی در سلامت فکری و اخلاقی فرزندان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته