دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 08:31

اشتغالزایی برای دانشجویان با تقویت پایه‌های فناوری در دانشگاه

اشتغالزایی برای دانشجویان با تقویت پایه‌های فناوری در دانشگاه
استاندار بوشهر گفت: دانشگاه باید در رویکرد جدید خود با تقویت پایه‌های فناوری، تلاش کند تا دانشجو در پایان دوره تحصیل مهارتی کسب کرده و وارد بازار کار یا ایجاد شغل شود.
کد خبر : 927142

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: در سنوات گذشته دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز‌های کشور، کمیت گرایی را مدنظر داشت. تعدد رشته‌های تحصیلی، افزایش فضا‌های آموزشی با توجه به تعداد متقاضیان از نیاز‌ها بود که دانشگاه به آن پاسخ داد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی از آن دوره عبور کرده و در دوره کیفی‌سازی قرار داریم. نیاز به مقطع تحصیلی قبل از تحصیلات تکمیلی کمتر و برعکس به مقطع ارشد و دکتری بیشتر است؛ اما دانشگاه باید در رویکرد جدید خود با تقویت پایه‌های فناوری، تلاش کند تا دانشجو در پایان دوره تحصیل مهارتی کسب کرده و وارد بازار کار یا ایجاد شغل شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه، آرامش در محیط دانشگاهی، بسترساز رشد علم است، بیان کرد: چند دستگی دانشگاه را دچار چالش و اختلاف می‌کند و به قهقرا خواهد برد؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر علاوه بر همبستگی، تعاملات خوبی با نهاد‌های بیرونی دارد این مهم سبب شده تا دانشگاه به کار حرفه‌ای و وظیفه خود بپردازد که جای قدردانی دارد. در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ این دانشگاه از آرام‌ترین بخش‌های استان بوده و مسیر کاری دانشگاه یعنی تحصیل دانشجویان و تدریس استادان بدون ایجاد تنش و تحرکات سوء انجام گرفت.

محمدی‌زاده با تأکید بر اینکه توسعه در استان بوشهر باید با تمرکز بر مزیت‌های استانی باشد، عنوان کرد: مزیت‌های این استان در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و مواهب خدادای روشن است از این‌رو باید انتخاب موضوعات، ترسیم خط‌مشی و هدایت دانشجویان و فعالان عرصه‌های مختلف، در این مسیر باشد.

وی با اشاره به اینکه بوشهر، قطب انرژی کشور است، مطرح کرد:دو نیروگاه یک هزار مگاواتی علاوه بر نیروگاه در حال کار، ۱۸ پتروشیمی علاوه بر ۲۲ پتروشیمی در حال فعالیت، استخراج ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس شمالی در برنامه‌های توسعه‌ای استان است که باید جهت‌گیری‌ها را به آن سمت برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته