دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 13:28

«ایلان ماسک» پشت پرده شورش‌های انگلیس چه می‌کند؟

«ایلان ماسک» پشت پرده شورش‌های انگلیس چه می‌کند؟
بیش از یک هفته است که بریتانیا صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز گروه‌های راست افراطی است و در این میان، ایلان ماسک درصدد تثبیت این تصویر وارونه و کاذب بوده که معضل امنیتی امروز انگلیس، ناشی از حضور مسلمانان و مهاجران در این کشور است.
کد خبر : 927100

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ این روز‌ها اخبار خاصی در مورد «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و سرمایه‌گذار حوزه فناوری شنیده می‌شود. پس از آنکه ایلان ماسک به انتشار مجموعه‌ای از پست‌ها در شبکه ایکس اقدام کرد که به گفته مقامات بریتانیا خطر شعله‌ور کردن ناآرامی‌های خشونت‌آمیز این کشور را در پی دارد، لندن از او خواست که «مسئولانه» عمل کند.

پشت پرده حمایت ایلان ماسک از شورش‌های انگلیس

با این حال، بر هیچ کس پوشیده نیست که ایلان ماسک بسیاری از اقدامات کنونی و مواضع جنجالی‌اش را در راستای تقویت جایگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می‌دهد!

بدیهی است که ترامپ از وقوع ناآرامی در انگلیس (با توجه به حضور حزب کارگر در رأس معادلات سیاسی لندن) و استمرار آن تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کند، زیرا رئیس‌جمهور سابق آمریکا معتقد است در شرایط بحرانی می‌تواند کشور‌ها را وادار به پرداخت هزینه‌ها و دادن امتیازات بیشتری کند!

از سوی دیگر، ایلان ماسک به سبب تقابل مطلق خود با مسلمانان در انگلیس، از هرگونه اقدامی که بحران (علیه مهاجرین) را در انگلیس و دیگر نقاط دنیا شعله‌ور سازد حمایت می‌کند. نکته دیگری که باید در این خصوص مدنظر قرارداد، مربوط به حمایت مشترک ایلان ماسک و ترامپ از جریانات راست افراطی و نژادپرست در اروپاست.

ایلان ماسک بسیاری از اقدامات کنونی و مواضع جنجالی‌اش را در راستای تقویت جایگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می‌دهد

این قاعده در خصوص انگلیس نیز صادق است. ایلان ماسک در واکنش به اعتراضات گروه‌های راست افراطی در بریتانیا در یک پست نوشت که در این کشور «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است». او در پست‌های دیگری نیز نوشت که سیستم قضائی بریتانیا با مسلمانان ملایم‌تر از فعالان راست افراطی رفتار می‌کند و حتی چگونگی رفتار بریتانیا با کاربران در شبکه‌های اجتماعی را با سرکوب‌ها در دوران اتحاد جماهیر شوروی مقایسه کرد.

به عبارت بهتر، ایلان ماسک درصدد تثبیت این تصویر وارونه و کاذب است که معضل امنیتی امروز انگلیس، ناشی از حضور مسلمانان و مهاجران در این کشور است! این همان ادبیات و رویکرد وقیحانه ایست که ترامپ نیز در تقابل مطلق با مسلمانان و مهاجران از آن استفاده می‌کند و اکنون شاهد تکرار آن از سوی ایلان ماسک هستیم.

پشت پرده حمایت ایلان ماسک از شورش‌های انگلیس

بیش از یک هفته است که بریتانیا صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز گروه‌های راست افراطی با مسلمانان و حتی پلیس است. در این درگیری‌ها که در شهر‌ها و شهرستان‌های این کشور از ایرلند شمالی تا سواحل جنوبی انگلیس گسترش یافته، معترضان شعار‌های ضد مهاجرتی و اسلام‌هراسانه سر می‌دهند.

این ناآرامی‌ها پس‌ازآن آغاز شد که فعالان راست‌گرا از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات کاملاً دروغین و هدفمند درباره حمله با چاقو در ۲۹ ژوئیه که منجر به کشته شدن سه دختر شد، استفاده کردند. اکنون مشخص است که چنین اقدامی یک سناریوی ا‌زپیش‌تعیین‌شده محسوب می‌شود- سناریویی که اتفاقاً جریان راست افراطی متهم اصلی پیاده‌سازی آن (و سوءاستفاده‌های بعدی از آن) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته