دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 16:12

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به تشدید ناآرامی‌های نژادپرستانه

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به تشدید ناآرامی‌های نژادپرستانه
نخست‌وزیر انگلیس که از اواخر ماه گذشته میلادی با آشوب‌های نژادپرستانه و ضدمهاجرتی دست‌به‌گریبان است، مجبور شد برنامه تعطیلات خود را برای پاسخ‌گویی به وضعیت اضطراری کشور لغو کند.
کد خبر : 927082

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، در بحبوحه تشدید اقدامات جریان‌های راست‌افراطی علیه مسلمانان و مهاجران ساکن انگلیس، «کِر استارمر» نخست‌وزیر این کشور، تعطیلات از قبل برنامه‌ریزی شده خود را لغو کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که استامر برنامه مرخصی و تعطیلات خود را لغو کرده تا بر نحوه پاسخ دولت به موج آشوب‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان و مهاجران تمرکز کند.

هم‌اکنون تمام نیروهای انتظامی انگلیس در حالت آماده‌باش قرار دارند و براساس گزارش شورای ملی رؤسای پلیس، نیروهای پلیس تاکنون نزدیک به ۸۰۰ نفر را بازداشت کرده‌اند که برای ۳۴۹ از آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

اعتراضات و آشوب‌های نژادپرستان و راست‌های افرطی در انگلیس از اواخر ماه گذشته و در واکنش به کشته شدن سه کودک در شهر ساوت‌پورت به دست یک نوجوان ۱۷ ساله آغاز شد..

انتشار اخباری کذب در فضای مجازی مبنی بر اینکه مظنون این حمله مرگبار یک پناهجوی افراطی بوده است، منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز گروه‌های مخالف مهاجران و ضد مسلمانان شد. پلیس انگلیس در پی تشدید خشونت‌ها اعلام کرد که مظنون متولد انگلیس است و در نتیجه این پرونده را در قالب حادثه تروریستی رسیدگی نخواهد کرد.

گفته می‌شود که «استفن یاکسی‌لِنون» که گروه ضداسلام «اتحادیه دفاع انگلیس» را هدایت می‌کند، مسئول نشر اکاذیب برای ۸۷۵ هزار دنبال‌کننده‌اش در شبکه اجتماعی «ایکس» بوده است.

«ایلان ماسک» مالک ایکس و غول خودروسازی تسلا، در پاسخ به پیامی که مهاجرت گسترده و باز بودن مرزها را دلیل آشوب در انگلیس خوانده بود، نوشت که «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته