دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 16:47

تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی در شهرهای مختلف انگلیس

تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی در شهرهای مختلف انگلیس
هزاران نفر در شهرهای مختلف انگلیس در پی افزایش موج خشونت گروه‌های راست افراطی علیه مهاجران دست به تظاهرات زدند.
کد خبر : 927095

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دویچه‌وله، در پی افزایش موج خشونت علیه مهاجران در انگلیس طی هفته‌های اخیر، هزاران نفر بار دیگر در شهرهای مختلف این کشور علیه خشونت‌های راست‌گرایانه تظاهرات کردند. بزرگ‌ترین تظاهرات در بلفاست گزارش شده است و برخی از خبرگزاری‌ها از شرکت بین ۵ تا ۱۵ هزار نفر در این تجمع خبر داده‌اند.

در شهر نیوکاسل واقع در شمال شرقی انگلستان، صدها مخالف نژادپرستی به خیابان آمدند. در مقابل آن‌ها گروه کوچکتری از تظاهرکنندگان راست‌گرا نیز اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند که به گزارش برخی منابع، در این تجمع بازداشت‌هایی نیز صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نزدیک به هزار نفر در لندن در مقابل مقر حزب مهاجرستیز «رفرم یوکی» به رهبری «نایجل فاراژ» طرفدار برگزیت، تظاهرات کردند.

برخی از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با نوشته «نه به نژادپرستی، نه به نفرت» در دست داشتند. در کاردیف در ولز و همچنین در شهرهای گلاسگو و ادینبرا در اسکاتلند نیز صدها نفر در اعتراض به موج جدید خشونت علیه مهاجران تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که شهرهای مختلف بریتانیا از جمله روترام، هال، لیورپول، بریستول، منچستر، استوک ان ترنت، میدلزبورو و بلکپول در انگلستان و بلفاست در ایرلند شمالی طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌های گسترده میان گروه‌های راست افراطی ضدمهاجرت و پلیس بود.‌‌

اعتراضات و آشوب‌های نژادپرستان و راست‌های افرطی در انگلیس از دوشنبه گذشته و در واکنش به کشته شدن سه کودک در شهر ساوت‌پورت به دست یک نوجوان ۱۷ ساله آغاز شد.

انتشار اخباری کذب در فضای مجازی مبنی بر اینکه مظنون این حمله مرگبار یک پناهجوی افراطی بوده است، منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز گروه‌های مخالف مهاجران و ضد مسلمانان شد. پلیس انگلیس در پی تشدید خشونت‌ها اعلام کرد که مظنون متولد انگلیس است و در نتیجه این پرونده را در قالب حادثه تروریستی رسیدگی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته