دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 15:35

هیئت کنگره آمریکا وارد تایوان شد

هیئت کنگره آمریکا وارد تایوان شد
برخلاف هشدارهای پی‌در‌پی پکن در خصوص هرگونه تعامل کشورهای خارجی با تایوان، یک هیئت چهارنفره از کنگره آمریکا وارد تایوان شد.
کد خبر : 927072

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌رغم هشدار‌های پی‌در‌پی پکن در خصوص هرگونه سفر تحریک‌آمیز به جزیره تایوان، وزارت خارجه این جزیره امروز (یکشنبه) اعلام کرد که هیئت چهار نفره از اعضای حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا وارد تایوان شدند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، هیئتی از چهار زن عضو کنگره آمریکا به ریاست «مرلین استریکلند» از منطقه ۱۰ ایالت واشینگتن برای دیدار با مقام‌های تایوان وارد این جزیره شدند و تا ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد ماه) در این جزیره حضور خواهند داشت.

این چهار عضو کنگره در این سفر قرار است با «لای چینگ ته» رئیس‌ تایوان و معاونش دیدار و گفت‌وگو کنند و روابط آمریکا و تایوان و موضوعات امنیتی در این دیدار‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این اولین سفر تحریک‌آمیز اعضای کنگره آمریکا به تایوان نیست وپیش از این، «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا  با سفر اوایل آگوست ۲۰۲۲ به تایوان، جنجال آفرید.

پکن جزیره تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند و همواره ضمن هشدار درباره دخالت‌های خارجی تاکید کرده که تایوان از طریق مسالمت‌آمیز و یا با زور به حاکمیت چین بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته